چگونه از مرگ زودرس باتری گوشی خود جلوگیری کنیم؟

با انجام این چند راهکار ساده و مفید، از مرگ زودرس باتری گوشی خود جلوگیری کرده و برای مدتی طولانی از دوام بالای آن بهره ببرید.
 
مهم‌ترین ترفند کارآمدی که از مرگ زودرس باتری گوشی جلوگیری می‌کند، عدم شارژ کامل و ۱۰۰ درصدی آن است. از آنجا که طول عمر باتری شما به تعداد چرخه‌های شارژ آن بستگی دارد، این کار می‌تواند در بلندمدت برای افزایش طول عمر باتری مفید باشد. هر چرخه زمانی شمارش می‌شود که از ۰ تا ۱۰۰% شارژ انجام شود. با این حساب، پس از آنکه به تعداد چرخه شارژ اعلامی رسیدید، احتمالا زمان آن رسیده که باتری خود را تعویض کنید.

با جلوگیری از شارژ ۱۰۰ درصدی باتری گوشی، می‌توانید یک چرخه کامل را متوقف کرده و مدت زمان لازم برای تکمیل چرخه شارژ باتری را افزایش دهید. به گفته وب‌سایت Slashgear، یک باتری لیتیوم یونی معمولا ۴۰۰ تا ۵۰۰ چرخه شارژ را پیش از تمام شدن عمرش پشت سر می‌گذارد. برای افزایش طول عمر باتری تلفن هوشمند، راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به مرور آنها می‌پردازیم.

چد راهکار دیگر برای جلوگیری از مرگ زودرس باتری گوشی
از دید روانشناسی، احتمالا با دیدن رقم شارژ ۱۰۰% در نوار وضعیت گوشی، احساس بهتری نسبت به ۹۹% خواهید داشت. اما در نهایت زمانی که تعداد چرخه‌های شارژ باتری تلفن شما به سقف خود برسد، چاره‌ای جز پرداخت هزینه تعویض آن نخواهید داشت. در این میان، برخی از مدل‌های پیکسل گوگل و آیفون‌های مجهز به iOS 13 یا جدیدتر، دارای ویژگی‌هایی هستند که به‌طور خودکار شارژ را تا ۸۰% محدود می‌کنند و با افزایش زمان لازم برای رسیدن به عدد ۱۰۰%، کاربر را مجاب می‌کنند تا گوشی خود را زودتر از برق بکشند.

به نقل از PCMag، زمانی‌که گوشی در حال شارژ شدن است، نباید از آن استفاده کنید تا دمای باتری از ۳۵ درجه سانتی‌گراد فراتر نرود. اکثر گوشی‌ها در صورت داغ بودن دستگاه به شما هشدار می‌دهند و حتی در صورت لزوم خاموش خواهند شد. ضمنا مراقب باشید در روزهای گرم سال، گوشی خود را در مجاورت مستقیم خورشید قرار ندهید.

همچنین از شارژ گوشی خود در رختخواب و جایی که ممکن است با پوشاندن پتو و بالش خطر آتش‌سوزی داشته باشد، خودداری کنید. قطع دسترسی گوشی به هوا می‌تواند خطرآفرین باشد. بنابراین بهترین مکان برای شارژ، روی یک سطح صاف و سخت است. هم‌چنین در صورتی که گوشی شما گرم شد، از دادن شوک سرد به آن اجتناب کنید، زیرا نوسانات بالای دما می‌تواند به تلفن آسیب زده و قطعات را منبسط کنند.

اگر احساس می‌کنید که گوشی شما بیش از حد داغ شده، بهترین راه‌حل قطع اتصال شارژ و خاموش کردن آن است. هم‌چنین یکی دیگر از روش‌های مفید برای جلوگیری از مرگ زودرس باتری گوشی این است که هرگز اجازه ندهید تا شارژ تلفن شما کاملا تخلیه و به ۰% برسد. در واقع بهترین محدوده برای کارکرد باتری گوشی، بین ۲۰ تا ۸۰% شارژ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *