چین صدرنشین تعداد پتنت ثبت شده در فناوری 6G شد

پاورتل/ تاکنون در حدود ۳۸ هزار پتنت در حوزه فناوری ۶G در جهان به ثبت رسیده است. چین با سهم ۳۵ درصدی پیشتاز و ایالات متحده با سهم ۱۸ درصدی بعد از چین در رتبه دوم ایستاده است.

در حالی که اکثر شرکت‌های حوزه فناوری به توسعه شبکه ۶G نیم نگاهی دارند، دولت چین اعلام کرده که پیشتاز اصلی این حوزه است و به نظر می‌رسد رقابت غول‌های فناوری بر سر مالکیت معنوی این شبکه جهانی به شکل جذابی در حال پیگیری است.

اگر چه حوزه فناوری هنوز در ابتدای توسعه جهانی شبکه ۵G است اما برخی شرکت‌های بزرگ این صنعت در حال بررسی توسعه شبکه ۶G هستند. پیش از این اعلام شده بود که اپل و گوگل به ائتلاف بزرگ توسعه شبکه ۶G پیوستند تا صنعت موبایل آمریکای شمالی رهبر اصلی توسعه آن باشد.

با این حال گزارش جدیدی که توسط وب‌سایت Telecoms منتشر شده عنوان می‌کند که اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) از طریق رسانه‌های دولتی این کشور اعلام کرد که چین در زمینه مالکیت معنوی مربوط به توسعه شبکه ۶G پیشتاز است.

در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیش از این پروژه‌های تحقیقاتی خود برای توسعه شبکه ۶G را شروع کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند در این زمینه یک کشور نسبت به کشور‌های دیگر برتری نداشته باشد، CNIPA به دولت چین پیشنهاد کرده از مزیت فناوری ۵G خود استفاده کند تا در این رقابت همچنان پیشتاز بمانند. CNIPA همچنین پیشنهاد کرده که چین با برخی شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای مانند NEC، سامسونگ و میتسوبیشی مشارکت داشته باشد تا وابستگی آن‌ها به فناوری‌های آمریکایی و اروپایی کاهش پیدا کند.

استانداردهای شبکه ۶G هنوز فاصله زیادی تا نهایی شدن دارند اما انتظار می‌رود در مقایسه با شبکه ۵G در تمام نقاط جهان از جمله زیرآب تا فضای بیرون جو تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر را در اختیار کاربران قرار دهد. به همین دلیل است که کشور‌های بزرگ صنعتی جهان برای پیشتاز شدن در توسعه شبکه ۶G با یکدیگر رقابت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *