کار آزمایشگاه‌های گوگل روی فناوری بلاک‌چین

بخش آزمایشگاه‌های گوگل با بهره گرفتن گروهی جدید، در‌ حال کار روی بلاک چین و محاسبات توزیع‌شده‌ی نسل بعد است.
   
گوگل  در ماه نوامبر بخش جدیدی ایجاد کرد که هدف آن کار روی پروژه‌هایی با پتانسیل بالا و بلندمدت مثل واقعیت افزوده‌ی متمرکز است. آزمایشگاه گوگل (Google Labs) اکنون تیمی دارد که روی بلاک چین  و سایر فناوری‌های مرتبط کار می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت ۹to5Google، بلومبرگ اعلام کرده آزمایشگاه‌های گوگل روی بلاک چین و سایر فناوری‌های مرتبط با محاسبات توزیع‌شده و نسل بعدی تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی داده‌ متمرکز شده است. شیواکومار ونکاتارامان، معاون مهندسی گوگل که بیش از یک دهه در زمینه‌ی زیرساخت‌های تبلیغاتی و سیستم‌های پرداخت کار کرده، به‌عنوان رهبر این واحد انتخاب شده است.

این گزارش به‌نقل از یک منبع آگاه اعلام می‌کند که واحد کار روی بلاک چین در ‌مقایسه با سایر حوزه‌های مرتبط با محصولات گوگل، نسبتاً کوچک است. در ‌نهایت به‌‌ نظر می‌رسد این اقدام بیشتر جنبه‌ی تحقیقاتی دارد که پیامدهای آن به‌جای تمرکز بر مصرف‌کننده، بر زیرساخت شبکه‌ی گسترده و نیازهای ذخیره‌سازی گوگل است.

قرار است آزمایشگاه‌های گوگل روی پروژه‌های فناوری بلندمدت که مستقیماً از محصولات و مشاغل اصلی این شرکت پشتیبانی می‌کند، کار کند. علاوه‌‌ بر بلاک چین، می‌توان به تلاش‌های شناخته‌شده‌ی دیگر گوگل از‌ جمله واقعیت افزوده و Area 120 اشاره کرد که برنامه‌های آن برای مصرف‌کننده و کسب‌وکارهای کوچک منتشر خواهد شد.

این در‌ حالی است که رئیس بخش بازرگانی گوگل به‌تازگی اعلام کرده که در‌ حال بررسی ارزهای دیجیتال است اما هیچ خبری در‌ مورد اینکه آیا سرویس پرداخت این شرکت نهایتاً تراکنش‌های رمزارزی را خواهد پذیرفت یا خیر، در‌‌ دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *