کالبدشکافی هواوی میت 40 پرو را ببینید

فارنت/ چند روز پیش بود که گزارشی از کالبدشکافی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو توسط یک وبلاگ چینی منتشر شد. حالا همان وبلاگ در تازه‌ترین مطلب خود به سراغ کالبدشکافی هواوی میت ۴۰ پرو رفته است تا نمای داخلی این گوشی هوشمند را به نمایش بگذارد.

در آغاز کالبدشکافی هواوی میت ۴۰ پرو از گرما استفاده می‌شود. با گرم کردن قاب گوشی، چسب آن مقداری شل می‌شود و سپس می‌توان با یک وسیله نازک آن را از گوی جدا کرد.

درون هواوی میت ۴۰ پرو کاملا ماژولار است. پس از باز کردن قاب پشتی می‌توانیم مادر برد، سیم پیچ شارژ بی سیم، باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، درگاه USB-C و دوربین‌ها را مشاهده کرد.

دوربین اصلی و دوربین اولتراواید به یکدیگر متصل هستند. این در حالی است که دوربین پریسکوپ با زوم ۵ برابری از محفظه‌ای جداگانه استفاده می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که اگر در زمینه تعمیرات تلفن هوشمند تجربه دارید، تعمیرکردن میت ۴۰ پرو چندان سخت نیست.

باتری به راحتی با زبانه‌های چسب زیر آن جدا می‌شود و تعویض پورت USB-C نیز به راحتی امکان‌پذیر است. با این حال برای معتبر مانده گارانتی دستگاه، فرآیند تعمیر گوشی حتما باید توسط نمایندگی‌های هواوی انجام شود.

گوشی میت ۴۰ پرو هواوی از تراشه جدید Kirin 9000 برخوردار است. این تراشه اولین تراشه ۵ نانومتری ۵G جهان است و در واقع پس از آیفون ۱۲ دومین تراشه موبایلی با این لیتوگرافی جدید محسوب می‌شود.

به گفته هواوی پردازنده این تراشه ۱۰ درصد از اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام سریع‌تر است اما مهم‌تر از آن بخش گرافیکی این تراشه ۵۲ درصد سریع‌تر از گرافیک Adreno 560 در اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس خواهد بود.

همچنین موتور عصبی هوش مصنوعی این تراشه ۲.۴ برابر سریع‌تر از پرچم‌دار کوالکام است. با این وجود به خاطر لیتوگرافی ۵ نانومتری این تراشه ۲۵ درصد از نظر پردازشی و ۵۰ درصد از نظر گرافیکی نسبت به رقیب خود در مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند. هواوی همچنین ادعا می کند مودم Balong 5G این تراشه تا ۵ برابر می‌تواند سریع‌تر از رقبا عمل‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *