کالبدشکافی پیکسل واچ نحوه جدا کردن قطعات آن را نشان می‌دهد

طبق این ویدیو پیکسل واچ دارای پنل پشتی قاب جداسازی است، اما کلیدها و دکمه‌های آن را نمی‌توان تعویض کرد.

گوشی‌های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو ۲ هفته قبل معرفی شدند و تاکنون ویدیو کالبدشکافی نسخه پرو این سری منتشر شده است. اما همانطور که احتمالا بدانید، این شرکت در همان رویداد از پیکسل واچ نیز رونمایی کرد و اکنون کانال یوتیوب iFixit به سراغ این دستگاه پوشیدنی رفته تا آن را کالبدشکافی کند.

همانطور که در این ویدیو کالبدشکافی دیده می‌شود، پیکسل واچ تقریبا نوعی پازل است. یکی از مهم‌ترین نکات ساعت هوشمند گوگل، پنل پشتی قابل برداشتنی و جابجایی است، چیزی که اپل چندین نسل طول کشید تا به دستگاه‌های پوشیدنی خود اضافه کند. با این وجود، برخی قسمت‌های دیگر این دستگاه مانند تاج و دکمه غیر قابل تعویض هستند که این امر مانع تعمیر پذیری دستگاه می‌شوند.

علاوه بر این، گوگل در داخل پیکسل واچ همچنین از چسب بسیار منحصر‌به‌فرد و متفاوتی استفاده کرده که پس از برداشتن هیچ اثری از خود باقی نمی‌گذارد.
 
iFixit کار خود را با گرم کردن شیشه بالایی دستگاه برای شل شدن چسب آن شروع می‌کند که در این ویدیو گفته می‌شود «به‌طرز شگفت‌انگیزی شل می‌شود، اما هنگام جداسازی آخرین قطعه همچنان کمی چسبندگی دارد، بنابراین امیدواریم که رتبه IP آن حفظ شود.» (پیکسل واچ از گواهی ۵ ATM بهره می‌برد، یعنی تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.]

مرحله بعدی جداسازی نمایشگر است، اما برای این کار ابتدا باید باتری را خارج کنید. برای این کار باید لرزاننده «Haptics Premium» را نیز جدا کرد و همچنین به قسمت زیرین پیکسل واچ حرارت داد.


پس از آن، به کابل نمایشگر دسترسی پیدا می‌کنید و سپس می‌توانید صفحه را جدا کنید. در نهایت چندین پیچ، باتری دستگاه (۱.۱۳۲ وات ساعت / ۲۹۴ میلی آمپر ساعت) را محکم کرده‌اند و در نهایت می‌توان آن را جدا کرد.

پس از آن نیز می‌توانید بلندگو و سنسور نوری که عملکردهای تاج چرخشی و سنسور عمق دستگاه را می‌خواهند را از آن جدا کنید.

با توجه به کوچک بودن دستگاه و طراحی فوق‌العاده پیچیده اجزای داخلی آن، بعید است که پیکسل واچ بخشی از برنامه تعمیر قطعات اصلی گوگل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *