کره شمالی به تلاش برای سرقت اطلاعات واکسن فایزر متهم شد

پاورتل/ دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد هکرهای وابسته به کره شمالی با حمله به شرکت فایزر به دنبال سرقت اطلاعات واکسن کووید-۱۹ بوده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی قانونگذاران کره را در جریان حمله هکرهای کره شمالی به شرکت فایزر قرار داده است. در حال حاضر مشخص نیست هکرها موفق به سرقت اطلاعات واکسن کرونا فایزر شده‌اند یا خیر.

کره شمالی تاکنون حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را نیز گزارش نکرده، اما قرار است در هفته‌های آتی ۲ میلیون دوز واکسن کرونا آسترازنکا-آکسفورد را تحویل بگیرد. این کشور ژانویه سال ۲۰۲۰ و به فاصله کوتاهی از شیوع ویروس کرونا در چین مرزهای خود را بست.

  
شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا پیشتر نیز هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند. اواخر تیر ماه امسال (ژوئیه ۲۰۲۰)، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا و کانادا هکرهای وابسته به روسیه را به تلاش برای سرقت تحقیقات واکسن کرونا متهم کردند.

مایکروسافت اواخر آبان ماه (نوامبر ۲۰۲۰) اعلام کرد هکرهای کره شمالی و روسیه دستکم ۹ سازمان بهداشتی از جمله فایزر را هدف حمله قرار داده‌اند. غول نرم افزاری در گزارش خود اشاره کرده بود که گروه‌های هک Zinc و Cerium، وابسته به کره شمالی و گروه هک Fancy Bear، وابسته به دولت روسیه، مسئول این حملات بوده‌اند.

کرملین سرقت اطلاعات واکسن کرونا از دیگر کشورها با استفاده از حملات هکی را تکذیب کرد. با اینکه بسیاری از حملات ناموفق بودند، مایکروسافت هشدار داد که هکرها در برخی موارد موفق به سرقت اطلاعات شده‌اند. اواخر آذر ماه نیز فایزر و بایوان‌تک سرقت اسناد واکسن کرونا توسط هکرها را تأیید کردند.

خبرگزاری بی‌بی‌سی در گزارش خود اشاره می‌کند که کره شمالی احتمالا یکی از فعال‌ترین کشورها در زمینه سرقت اطلاعات مربوط به واکسن کروناست. کره شمالی کشوری بسته اما با نیروی سایبری پیشرفته است که کشورهای دیگر را برای سرقت اسرار تجاری و درآمدزایی هدف حملات سایبری قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *