کرومبوک CZ1 ایسوس معرفی شد؛ جان سخت با قابلیت جدا شدن

سخت افزار/ کرومبوک CZ1 ایسوس جدیدترین محصول این شرکت تایوانی است که تازگی از آن رونمایی شده. این دستگاه در واقع Chromebook Detachable CZ1 نام دارد و اسم آن نشان می‌دهد که قابلیت جدا شدن برایش در نظر گرفته شده است.

این کرم‌بوک از یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی FHD لمسی بهره می‌برد. کیبوردی که برای آن در نظر گرفته شده دارای کلیدهایی به عمق ۱.۵ میلیمتر است. این صفحه کلید امکان جدا شدن از نمایشگر را نیز دارد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید CZ1 از یک قلم نیز پشتیبانی می‌کند و شیاری برای قرار گرفتن آن در دستگاه لحاظ شده است.


این لپ‌تاپ/ تبلت دارای نوارهای لاستیکی ضدضربه در تمامی جهات است و از استاندارد نظامی MIL-STD-810H بهره می‌برد که آن در برابر شوک‌های حرارتی گرمایی و سرمایی و افتادن مقاوم می‌کند. نمایشگر این کرومبوک همچنین دارای گواهینامه مراقبت از چشم TÜV Rheinland است و ایسوس برای آن از تراشه وطنی Kompanio 500 مدیاتک استفاده کرده. این چیپست با ۴ گیگابایت رم و باتری ۲۷ وات ساعتی با دوام ۱۱ ساعت همراه شده است.


مشخصات کلیدی کرومبوک CZ1 ایسوس
صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل لمسی با فناوری LCD. دارای روشنایی ۴۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB
پردازنده ۸ هسته‌ای Kompanio 500 مدیاتک با فرکانس ۲ گیگاهرتز همراه با پردازنده گرافیکی Arm Mali-G72 MP3
۴ گیگابایت رم LPDDR4X
۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی eMMC 5.1 قابل افزایش
سیستم عامل Chrome OS
صفحه کلید با کلیدهایی به عمق ۱.۵ میلیمتر
دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی
۱ جک ۳.۵ میلیمتری هدفون/میکروفون، دارای بلندگو میکروفون و دستیار صوتی گوگل
ابعاد ۲۵۶.۴×۱۶۸.۲×۸.۹~۹ میلیمتر
وزن ۵۰۰ گرم
دارای اتصالات Wi-Fi 5 (802.11ac)، بلوتوث ۴.۲، پورت USB 2.0 Type-C
استاندارد نظامی US MIL-STD 810H
باتری ۲ سلولی ۲۷ وات ساعتی با دوام ۱۱ ساعت با یک بار شارژ، شارژر ۴۵ وات AC

کرومبوک Detachable CZ1 ایسوس در رنگ مشکی از امروز در تایوان به فروش می‌رسد. قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی این دستگاه ۹۹۰۰ دلار جدید تایوان، معادل ۳۵۳ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *