کروم‌بوک جدید ایسر معرفی شد

ایسر مدل جدید کروم‌بوک Spin 514 را با پردازنده‌ و حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع‌تر و البته قیمت بالاتر نسبت به مدل سال گذشته معرفی کرد.
   
ایسر نسخه‌ی جدیدی از کروم بوک Spin 514 را برای سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. این دستگاه به جدیدترین پردازنده‌های سری AMD Ryzen 5000 C مجهز شده است و از نمایشگر ۱۴ اینچی بهره می‌برد. این محصول در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با قیمت پایه‌ی ۵۷۹٫۹۹ دلار عرضه خواهد شد که نسبت به مدل ۲۰۲۱ آن به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافته است، اما اگر کروم‌بوک سریع‌تری نیاز دارید قطعاً باید پول بیشتری بپردازید.

ایسر اعلام کرده است پردازنده‌های Zen 3 عملکرد قدرتمندی ارائه می‌دهند و از گرافیک AMD Radeon بهره می‌برند. این کروم‌بوک جدید به حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع PICe 3.0 NVMe مجهز شده است که نسبت به حافظه‌ی eMMC مدل سال گذشته، ارتقاء درخورتوجهی محسوب می‌شود.

مدل پایه‌ی کروم‌بوک جدید Spin 514 از صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p، پردازنده‌ی AMD Ryzen 3 5125C، هشت گیگابایت رم دوکاناله LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD بهره می‌برد. قیمت مدل ارتقا یافته‌ی این محصول هنوز اعلام نشده است اما خریداران می‌توانند این کروم‌بوک را با تراشه‌ی AMD Ryzen 7 5825C، رم ۱۶ گیگابایت و همچنین حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت سفارش دهند.

علاوه‌ بر این امکان انتخاب نمایشگری که از ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند فراهم است. در مقام مقایسه باید اشاره کنیم نمایشگر مدل پیش‌فرض این محصول از ۴۵ درصد گستره‌ی رنگی NTSC پشتیبانی می‌کند.

وزن کروم‌بوک Spin 514 معادل ۱٫۵ کیلوگرم است و ایسر ادعا می‌کند با هربار شارژ می‌توان تا ۱۰ ساعت با آن کار کرد. این دستگاه به دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده است. علاوه‌براین در برخی پیکربندی‌های این دستگاه درگاه HDMI نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به وب‌کم ۱۰۸۰p با شاتر دوربین، بلندگوهای روبه‌بالا، پشتیبانی از وای‌فای ۶ و ترک‌پد با پوشش گوریلاگلس اشاره کرد.

جای تعجب نیست که نسل جدید پردازنده‌های AMD نسبت به تراشه‌های سری ۳۰۰۰ که در مدل ۲۰۲۱ کروم‌بوک Spin مورد استفاده قرار گرفته است، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. AMD مدعی شده است که Ryzen 5 5625C 15W درمقایسه با Core i5-1135G7 اینتل، در کروم‌بوک‌ها کارایی بهتری ارائه می‌دهد و به‌نوبه‌ی خود در کاهش مصرف باتری تأثیر دارد. البته این ادعا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا توان مصرفی پردازنده‌ی اینتل ۲۸ وات است.

AMD همچنین اعلام کرده است تراشه‌ی ۱۵ واتی هشت هسته‌ای Ryzen 7 5825C نسبت به تراشه‌ی ۲۸ واتی چهارهسته‌ای Core i7-1185G7 اینتل، عملکرد بهتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *