کمبود انرژی کارخانه ساخت چیپ سامسونگ را تعطیل کرد

پاورتل/ کمبود انرژی در شهر آستین ایالت تگزاس، باعث شد کارخانه تولید چیپ سامسونگ در این شهر برای مدتی محدود تعطیل شود.
   
به‌گزارش The Verge، سامسونگ موقتا مجبور شد تولید چیپ در کارخانه‌ی خود در شهر آستین ایالات متحده‌ی آمریکا را متوقف کرد. دلیل این توقف تولیدکمبود انرژی در ایالت تگزاس اعلام شده است.

سامسونگ در بیانیه‌اش اعلام کرد با پی‌بردن به کمبود انرژی در این شهر، شرایط مناسبی فراهم کرد تا با رعایت مسائل امنیتی، این کارخانه مدت محدودی تعطیل شود. البته به‌محض اینکه شرایط انرژی به حالت معمول بازگردد، فعالیت این کارخانه از سر گرفته می‌شود.

سازمان انرژی شهر آستین به‌دلیل کمبود انرژی به شرکت‌های بزرگ فعال در این منطقه دستور داد که فعالیتشان را متوقف کنند. کمبود انرژی در شهر آستین باعث شده است دویست‌هزار خانه در این شهر بدون برق باشند.

هنوز مشخص نیست کارخانه تولید مک پرو شرکت اپل واقع در شهر آستین نیز فعالیتش را متوقف می‌کند یا خیر. سخن‌گوی اپل هنوز درباره‌ی این موضوع واکنشی نشان نداده است. یکی دیگر از شرکت‌های فعال در شهر آستین، NXP است که قطعات نیم‌رسانا تولید می‌کند. ناگفته نماند فعالیت این شرکت هم فعلا متوقف شده است.

از قرار معلوم این خاموشی و فعالیت‌نکردن کارخانه‌ی سامسونگ، میلیون‌ها دلار ضرر برای این شرکت به‌همراه دارد. وب‌سایت Tom’s Hardware سال ۲۰۱۸ به این موضوع اشاره کرد که توقف ۳۰ دقیقه‌ای خط‌تولید یکی از کارخانه‌های سامسونگ در کره‌جنوبی باعث کمبود ۱۱ درصدی حافظه فلش NAND برای چندین ماه شد. ازآنجاکه این قطع انرژی کارخانه‌ی شهر آستین سامسونگ با اعلام قبلی انجام شده بود، بعید به‌نظر می‌رسد سامسونگ با ضرر زیادی مواجه شود.

کارخانه‌ی شهر آستین سامسونگ وظیفه‌ی تولید حافظه‌های مختلف را برعهده دارد. در سال‌های گذشته، این کارخانه حافظه‌های DRAM و NAND و حتی پردازنده‌های موبایل تولید کرده است. در وب‌سایت سامسونگ، گفته شده است که این کارخانه درحال‌حاضر چیپ‌های ۱۴ نانومتری تولید می‌کند. چند وقت پیش نیز، مشخص شد سامسونگ قصد دارد در این کارخانه روند تولید چیپ‌های ۳ نانومتری را شروع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *