کیبورد لمسی شیشه ای برای مک بوک در پتنت جدید اپل رویت شد

سخت افزار/ به نظر اپل ایده‌های جذابی برای نسل‌های آینده مک بوک‌های خود دارد که یکی از آنها، کیبورد لمسی شیشه ای برای مک بوک است. یعنی خبری از دکمه‌های فیزیکی در قسمت کیبورد نباشد و در عوض صفحه‌ای مانند یک آیپد وجود داشته باشد که برای تایپ فقط کافیست روی پنل شیشه‌ای لمس کنید. جدیدترین پتنت اپل به این موضوع اشاره دارد و ممکن است این ایده جذاب در آینده به واقعیت بدل شود.

این پتنت به تازگی توسط Patently Apple نمایان شده که نشان می‌دهد کیبورد لمسی دستگاه مطابق با نرم افزاری که استفاده می‌کنید می‌تواند پیکربندی شود و کاربر به میل خود کیبورد را می‌تواند شخصی سازی کند. به طور مثال می‌توانید تمام قسمت کیبورد را به قسمت شمارشی تبدیل کنید و به راحتی کار ورود اعداد و ارقام را انجام دهید یا آن را تبدیل به یک قسمت بزرگ برای کشیدن یا خلق آثار هنری کنید. اما موضوعی که در مورد کیبوردهای لمسی دارد، با توجه به آنچه که در گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند وجود دارد، این است که تایپ بر روی این نوع کیبوردها در مقایسه با تایپ بر روی کیبوردهای فیزیکی سخت‌تر است و حس خوبی مانند کیبوردهای فیزیکی استاندارد به کاربر منتقل نمی‌شود.

کیبورد لمسی شیشه ای برای مک بوک
ساعت‌ها تایپ کردن با نمایشگر لمسی می‌تواند بسیار خسته کننده و به نوعی عذاب آور باشد. اما اپل در نظر دارد این مشکل را به لطف یک طراحی هیبریدی مانند رفع کند و حس تایپ بر روی صفحه شیشه‌ای را به تایپ با کیبوردهای فیزیکی نزدیک کند. در وهله اول، نمایشگر شیشه‌ای حالتی منعطف دارد که زمانی که شما دکمه ای را فشار می‌دهید، صفحه به داخل فرو می‌رود. مورد دوم، سیستم بازخوردی است که می‌تواند حس فشردن یک دکمه فیزیکی را به کاربر منتقل کند. در نهایت یک بار الکترواستاتیک حس لمس لبه کلیدهای فیزیکی را برای کاربر ایجاد می‌کند و زمانی که کاربر آماده تایپ بوده و انگشتان را روی کیبورد قرار داد، احساس کار با یک کیبورد فیزیکی را داشته باشد.

نکته مثبتی که در مورد چنین کیبوردی وجود دارد، نبود فضای فیزیکی بین دکمه‌ها است که معمولا به مرور زمان موجب اختلال در عملکرد کیبورد می شود. مشکلی که اپل در آن با کیبوردهای قدیمی پروانه‌ای خود مواجه بود. مانند همیشه باید گفت هیچ تضمینی برای اینکه پتنت‌ها به محصول اصلی راه پیدا کنند وجود ندارد، باید دید اپل این ایده جالب را در آینده عملی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *