گزارش‌‌ها اذعان دارند که اپل ردیابی افراد با ایرتگ را آسان‌تر و ارزان‎‌تر کرده است

ایرتگ‌های اپل بی شک محصولاتی کاربرد هستند و خصوصا زمانی که یک وسیله را گم کرده باشید، کمک خواهند کرد که خیلی زود آن را پیدا کنید. اما این گجت‌ها ذاتا مشکلات امنیتی ایجاد می‌کنند زیرا گزارش‌ها اذعان دارند که اپل ردیابی افراد با ایرتگ را آسان‌تر و ارزان‎‌تر کرده است.

تعقیب و ردیابی افراد با ایرتگ اپل ساده‌تر از همیشه شده است…!
ممکن است تا به حال داستان‌های زیادی در مورد تعقیب یا ردیابی افراد به وسیله AirTag اپل دیده باشید، زیرا چندین مورد در موقعیت‌هایی مانند این به صورت آنلاین ظاهر شده‌اند. AppleInsider گزارش می‌دهد که گجت ردیاب اپل یعنی AirTag، دارای ویژگی‌های ضد تعقیب داخلی است که سایر ردیاب‌ها از آن برخوردار نبوده‌اند. با این حال، اکنون گزارشی نشان می‌دهد که این ویژگی‌های ضد تعقیب ممکن است در بسیاری از موارد کار نکنند.

یک مرجع حدود ۱۵۰ گزارش پلیس را که در هشت ماه اخیر در مورد AirTags ثبت شده، تجزیه و تحلیل کرده است. بر اساس نتایج به اشتراک گذاشته شده، کمتر از نیمی از این گزارش‌ها مربوط به سرقت یا دزدی بوده است و بقیه شامل مواردی مانند آزار و اذیت یا تعقیب زنان با استفاده از AirTag اپل بوده است. در ۵۰ مورد از موارد تجزیه و تحلیل شده، زنان با پلیس تماس گرفتند زیرا اعلان‌های ضد ردیابی را در آیفون خود دریافت کرده بودند.

علاوه بر این، در اکثر موارد، زنانی که قربانی این حادثه شده‌اند، ایرتگ‌ها را در وسایل نقلیه خود پنهان کرده‌اند یا صدای بوق ایرتگ را شنیده‌اند. در بیشتر موارد، فرد آزاردهنده نیز کسی بوده که قربانی را از قبل می‌شناخته، به‌عنوان مثال، یک همسر یا یک دوست قدیمی.

ردیابی مبتنی بر مکان چیز جدیدی نیست و با البته ایرتگ اپل هم شروع نشد. مری بث بکر لاوت، مربی مبارزه با خشونت خانگی جامعه، در این گزارش اظهار داشت این نوع تعقیب که با استفاده از موقعیت مکانی شخص انجام می‌شود، به قدمت خود فناوری GPS است.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند این واقعیت که ما شاهد تعداد زیادی از افراد تعقیب‌کننده AirTag هستیم، به این معنی نیست که موارد تعقیب به دلیل ایرتگ افزایش می‌یابند، بلکه بیشتر شباهت کارایی ایرتگ به با سناریو چنین حوادثی است. این موضوع به آن معنن است که حفاظت‌های ضد تعقیب اپل کار خود را انجام می‌دهند.

در ادامه اِوا گالپرین (Eva Galperin)، مدیر امنیت سایبری بنیاد Electronic Frontier Foundation اظهار داشت که قابلیت هشدار ایرتگ به قربانی شواهد محکمی از تعقیب است که قربانیان اغلب آن را ندارند. اما همانطور که از عنوان این خبر می‌بینید، چنین گزارشی اصلا برای اپل خوب نیست. موضوع این است که طبق پیشنهاد این گزارش، حفاظت‌های ضد تعقیب اپل همیشه کار نمی‌کنند.

در واقع باید گفت ایرتگ اپل تعقیب را آسان‌تر کرده است، زیرا افراد خاطی از شبکه ایرتگ استفاده می‌کنند که دستگاه‌های Apple نزدیک به خود را برای ردیابی پینگ می‌کند . این گزارش بیان می‌کند که اگرچه ردیابی مبتنی بر مکان برای مدت طولانی وجود داشته است، اما گویا اپل آن را ارزان‌تر و آسان‌تر کرده است.

اخیرا در پاسخ به نگرانی‌های مشابه، اپل برخی ویژگی‌های جدید را معرفی کرده است که قرار است برای جلوگیری از تعقیب توسط ایرتگ، بهبود یابد و به طور کلی سعی در حذف یا حداقل به حداقل رساندن موارد سوء استفاده از ایرتگ داشته باشد. یکی از ویژگی‌های اعلام شده هشداری است که هنگام راه‌اندازی AirTags به شما ارسال می‌شود و ایرتگ نیز به Apple ID شما مرتبط است. این ممکن است برخی از افرادی را که به فکر استفاده مخرب از آن هستند از انجام این کار جلوگیری کند.

به گزارش PhoneArena، بخش مهم دیگری از ویژگی‌های جدید ضد تعقیب که AirTag قرار است دریافت کند، توالی آهنگ جدیدی است که پیدا کردن ردیاب آیتم را آسان‌تر می‌کند، همچنین تغییراتی در هشداری که نشان می‌دهد شما در حال ردیابی هستید تا آن را پیدا کنید نیز رویت شده است.  علاوه بر این، با آپدیت بعدی که اواخر امسال ارائه می‌شود، اگر مدل آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۳دارید، می‌توانید ایرتگ‌های ناخواسته را با جستجوی دقیق شناسایی و مکان‌ یابی کنید.

علاوه بر این، اپل اعلام کرد که با مجریان قانون همکاری خواهد کرد تا در صورت وقوع چنین اتفاقی، سوء استفاده از ایرتگ را متوقف کند. با این حال، به گفته Becker-Lauth، حل این مشکل فقط بر عهده اپل نیست. او در ادامه می‌گوید که برای رسیدگی کامل به این وضعیت، تولیدکنندگان ردیاب، سازمان‌های ایمنی عمومی و سایرین باید برای یافتن راه حل همکاری کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *