گلکسی S23 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 2 در گیک‌بنچ رویت شد

چند روز پیش شاهد انتشار نتایج بنچمارک گوشی گلکسی S23 بودیم و حالا قدرتمندترین عضو این خانواده با شماره مدل SM-918U در همین بنچمارک جاضر شده. گلکسی S23 اولترا هم مانند برادر کوچکترش، به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده است.

گوشی سامسونگ در این بنچمارک از مادربرد با اسم رمز «kamala» بهره می‌برد و همچنین تراشه‌اش دارای پیکربندی ۳+۲+۲+۱ هسته است که هسته اصلی فرکانسی برابر ۳.۳۶ گیگاهرتز دارد.

گلکسی S23 اولترا در گیک‌بنچ
گوشی حاضر در این بنچمارک به اندروید ۱۳ و همچنین ۸ گیگابایت رم مجهز شده، با این حال باید منتظر عرضه این دستگاه با ۱۲ گیگابایت رم هم باشیم؛ نسخه‌ای که در بنچمارک‌ها امتیازهای بالاتری می‌گیرد.

گلکسی S23 اولترا در این بنچمارک در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱۵۲۱ و ۴۶۸۹ را کسب کرده که قابل توجه هستند. گلکسی S22 اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در این بنچمارک امتیازهای ۱۲۰۰ و ۳۲۰۰ را بدست آورده. بنابراین در هردو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام پیشرفت مناسبی خواهد داشت.

گلکسی S23 در همین بنچمارک در بخش تک هسته‌ای امتیاز بالاتر ۱۵۲۴ را کسب کرده، اما در بخش چند هسته‌ای امتیاز پایین‌تر ۴۵۹۷ را بدست آورده، با این حال در حالت کلی ظاهرا عملکرد نسل بعدی پرچمدارهای سامسونگ در یک سطح خواهد بود.

در حال حاضر نمی‌دانیم سامسونگ می‌خواهد نسخه مجهز به تراشه اگزینوس سری گلکسی S23 را عرضه کند یا پرچمدارهای آینده کره‌ای‌ها تنها با چیپ کوالکام از راه می‌رسند. شایعات در این زمینه نظرات متفاوتی دارند و در حالی که برخی می‌گویند تا سال ۲۰۲۵ نباید منتظر تراشه اگزینوس پرچمداری باشیم، تعدادی از عرضه پرچمدارهای بعدی سامسونگ با چیپ جدید اگزینوس خبر می‌دهند. باید تا اوایل ۲۰۲۳ صبر کنیم تا ببینیم کره‌ای‌ها چه برنامه‌ای دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *