گوشی‌های برند ماشین از کمپانی‌های معروف

پاورتل/ در این مطلب فلش بک با ما همراه باشید تا به معرفی گوشی های برند ماشین از کمپانی‌هایی مانند مک‌لارن و فراری و استون مارتین بپردازیم.

به جای گوشی‌های عجیب، اینبار در فلش بک قصد داریم تا به سراغ گجت‌هایی بروید که به صورت اختصاصی و برای تبلیغ یک برند خودرو عرضه شده‌اند. البته این دسته از گوشی‌ها برای مدت زیادی است که ساخته می‌شوند و طرفداران خاص خود را هم دارند.

گوشی های برند ماشین
برای مثال شرکت وان پلاس چندین اسمارتفون با طرح مک‌لارن تولید کرده و سامسونگ نیز گلکسی زد فولد ۲ خود را در یک طرح خاص برای برند استون مارتین نیز عرضه کرد. اما در این مطلب، قرار نیست تا به سراغ گوشی‌های جدید برویم، بلکه نگاهی به تلفن‌های همراه قدیمی خواهیم انداخت که مخصوص برندهای خودروساز ساخته شده‌اند.

Siemens SX1 limited editions
یکی از اولین گوشی های برند ماشین Siemens SX1 است که در سال ۲۰۰۳ عرضه شده و در سال ۲۰۰۴ مدل طرح مک‌لارن آن طراحی شد. درواقع این مدل برای ماشین McLaren MP4-19 ساخته شد که در مسابقات فرمول یک سال ۲۰۰۴ از آن استفاده شده بود.

با این وجود در زمان عرضه تنها ۲۰۰ واحد از این تلفن‌های همراه ساخته شد که بعدها برای مسابقات ۲۰۰۴ GP بحرین تعداد ۵۰ عدد دیگر نیز از آن عرضه شد. به هر حال جالب است بدانید که این خودرو مک‌لارن پس از این مسابقه کنار گذاشته شد و برنده آن کاپ ۲۰۰۴ بحرین نیز یک خودرو فراری بود.

Nokia ۸۸۰۰ Aston Martin Edition
سری ۸۰۰۰ گوشی‌های نوکیا دستگاه‌هایی بودند که تمرکز آن‌ها بیشتر روی ویژگی‌های ظاهری برده شده بود؛ درحالی که سری ۹۰۰۰ توانست با قابلیت‌های جدید کاربران را شگفت‌زده کند.

با این وجود در سال ۲۰۰۶ بود که با همکاری نوکیا و کمپانی انگلیسی استون مارتین، گوشی Nokia 8800 Aston Martin Edition عرضه شد که نام برند استون مارتین روی فلز ضد خش بدنه آن با لیزر هک شده بود. همچنین به مانند سایر گوشی‌هایی که با همکاری برندهای ماشین ساخته می‌شوند، برخی افزوده‌های دیجیتالیدر این تلفن همراه گذاشته شده بود؛ مانند یک صدای زنگ که درواقع صدای غرش موتور V8 روی خودرو Aston Martin Vantage بود.

به علاوه چنان که در آن زمان توسط شرکت استون مارتین اعلام شده بود، ظاهرا یک مستند کوتاه از خودروهای برتر این کمپانی داخل Nokia 8800 Aston Martin Edition قرار داده شده بود که حافظه ۶۴ مگابایتی این دستگاه را به حد خود می‌رساند؛ بله، همانطور که اشاره شد سری ۸۰۰۰ نوکیا هرگز برای ادعای پیشرفت ساخته نشده بودند و ۶۴ مگابایت اصلا مقدار حافظه‌ای نیست که نوکیا به آن افتخار کند.

Motorola RAZR maxx V6 Ferrari
گوشی Motorola RAZR maxx V6 در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و پس از آن مدل طرح فراری آن ساخته شد؛ اما پیش از آنکه دست طرفداران به آن برسد، شرکت فراری تمامی نسخه‌های آن را پیش‌فروش کرده بود؛ این یعنی شما نمی‌توانستید راحت به یک مغازه بروید و این مدل خاص از گوشی را پیدا کنید.

البته دلیل این کار گران بودن گوشی نبود؛ تلفن‌های همراه Motorola RAZR maxx V6 Ferrari با قیمت ۵۲۵ دلار که تنها کمی از مدل اصلی گران‌تر بودند فروخته می‌شد. همچنین درباره قابلیت‌های ویژه، تنها می‌توان به یک لوگو پشت فراری پشت گوشی و چند تصویر زمینه خودروهای این شرکت اشاره کرد؛ به هر حال از یک گوشی برند انتظار بیشتری می‌رفت.

Land Rover S1
تابه حال در این فهرست تنها گوشی‌هایی را دیده‌ایم که چندان هم طراحی جذابی در رابطه با ماشین‌ها به جز چند عکس و یک صدای زنگ نداشته‌اند؛ برای مثال موتورولا و فراری چه ارتباط و همکاری با یکدیگر دارند که یک تلفن همراه طراحی کنند؟

با این وجود شرکت سونیم تنها چند روز پس از عرضه تلفن همراه Sonim XP3 Enduro همکاری خود با کمپانی خودروسازی Land Rover را اعلام کرد که خودروهای شاسی بلند با مقاومت بالا تولید می‌کند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این دو شرکت با همکاری یکدیگر دو تلفن همراه Land Rover S1 و S2 را در سال ۲۰۰۴ طراحی کردند که به مانند خودروهای لندروور، مقاومت بسیار بالایی داشتند. برای مثال در آن زمان گفته می‌شد که مدل Land Rover S1 اولین گوشی است که دارای مجوز IP67 برای مقاومت در مقابل خاک و آب است؛ با این حال بعدها ثابت شد که این گجت قابلیت‌هایی فراتر از این موارد را دارد.

مدل S1 افتادن از ارتفاع ۲ متر، ماندن زیر آب تا ۳۰ دقیقه و تحمل فشار وزن تا ۴۰۰ کیلوگرم را تحمل کرده بود. همچنین مقاومت در مقابل لرزش و اتصال برق نیز از قابلیت‌های این تلفن همراه بود. به نحوی شما می‌توانستید آن را داخل یک تشت آب انداخته و سپس داخل یک گودال پر از گِل بیندازید؛ سپس با ماشین از روی آن رد شده و در نهایت با آن به بهترین دوست خود زنگ بزنید.

به علاوه، نکته قابل توجه درباره این تلفن گارانتی سه ساله‌ای بود که تنها به ازای قیمت ۳۰۰ یورو برای خرابی گوشی تحت هر شرایطی در دسترس کاربران قرار می‌گرفت.

به هر حال این‌ها تنها تعداد بسیار کمی از گوشی‌هایی بودند که توسط برندهای خودرو طراحی شده بودند؛ به همین منظور در هفته‌های آینده منتظر مطالب بیشتر درباره چنین گجت‌هایی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *