گوگل تغییراتی را برای اسپیکرهای خود اعمال می‌کند

سنس (Sonos) شرکت تولیدکننده اسپیکرهای هوشمند در یک نبرد حقوقی بزرگ علیه گوگل به پیروزی رسید و طبق حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده، غول موتور جستجو پنج پتنت این شرکت را نقض کرده است. به همین دلیل گوگل قصد دارد تا در آینده تغییراتی را برای اسپیکرهای هوشمند خود اعمال کند.

پس از صدور حکم اولیه در ماه اوت گذشته، کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده تصمیم نهایی را صادر کرد و عنوان کرد که گوگل پنج پتنت شرکت Sonos را نقض کرده است. ممکن است این حکم در نهایت منجر به ممنوعیت فروش برخی محصولات این شرکت مانند کروم‌کست، Nest Audio و سری پیکسل در ایالات متحده شود، اما غول موتور جستجو برنامه‌های کاهش دهنده مورد تایید ITC خود را اعلام کرده که در صورت نیاز می‌تواند ویژگی‌های نقص کننده را از محصولات کاربران حذف کند.

استفاده از پتنت‌های Sonos توسط گوگل
سنس بیشتر به دلیل تولید و توسعه بلندگوهای هوشمند شناخته می‌شود و ظهور دستیارهای صوتی باعث شد تا شرکت‌های بزرگ فناوری به طور رسمی وارد قلمرو این شرکت شوند. طبق ادعا این شرکت گوگل در اسپیکرهای «گوگل هوم» که سال ۲۰۱۶ عرضه شدند ویژگی‌های Sonos را الگوبرداری کرده است و به همین اوایل سال ۲۰۲۰ از غول موتور جستجو شکایت کرد.

«ادی لازاروس» مدیر ارشد حقوقی Sonos به نیویورک تایمز گفت:

ما از ITC قدردانی می‌کنیم که پنج پتنت مورد بحث Sonos را تایید کرده است و طبق حکم صادر شده گوگل آن‌ها را نقض کرده است.
با این حال یکی از نمایندگان گوگل در پست انجمن Google Nest به مشتریان توضیح می‌دهد:

به دلیل حکم قانونی اخیر، ما در حال ایجاد تغییراتی در نحوه راه‌اندازی دستگاه‌هایتان و [نحوه] عملکرد اسپیکرها در آینده هستیم. اگر از ویژگی Speaker Group در اپلیکیشن Google Home، به صورت صوتی با دستیار گوگل یا مستقیما از طریق نمایشگر Nest Hub برای تنظیم صدا استفاده می‌کند، متوجه چند تغییر خواهید شد.
با وجود پیروزی سنس، این شرکت به نتیجه مورد نظر خود نرسیده است. ظاهرا Sonos از گوگل می‌خواهد که حق امتیاز پتنت‌هایش را بپردازند و با حذف این ویژگی از محصولات خود چندان موافق نیست. به نظر می‌رسد که این شرکت برای رسیدن به خواسته خود قصد دارد فشارهای بیشتری را اعمال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *