گوگل دسترسی به لیست برنامه های نصب شده اندروید را محدود می‌کند

سخت افزار/ گوگل در حال محدودسازی دسترسی به لیست برنامه های نصب شده در گوشی‌های اندرویدی است. این شرکت تصمیم دارد دسترسی برنامه‌ها را به دسته‌بندی‌هایی مانند آنتی ویروس، فایل منیجر و … محدود کند.

زمانیکه بحث دسترسی‌هایی که توسعه دهندگان برنامه‌ها مجاز به استفاده از آنها هستند، مطرح می‌شود، گوگل با وضع قوانین جدید و محدود کننده چندان غریبه نیست. این شرکت حالا یک بار دیگر دست به کار شده است و این بار بر روی توسعه دهندگانی حساس شده که بدون دلیل لیست برنامه‌های نصب شده در دستگاه کاربران را از آنها درخواست می‌کنند.

محدود شدن دسترسی به لیست برنامه های نصب شده
براساس گزارشی که وبسایت XDA-Developers منتشر کرده، گوگل قوانین Developer Program Policy را تغییر داده و به واسطه این تغییر و با عنوان اینکه این بخشی از اطلاعات شخصی و حساس کاربران بوده، دسترسی برنامه‌ها به لیست برنامه‌های نصب شده، سخت‎‌تر شده است. ظاهراً تغییرات اعمال شده در اندروید نسخه ۱۱ اجرایی خواهد شد.

برنامه‌هایی که در دسته‌بندی‌های جستجو در دستگاه، آنتی ویروس، مدیریت فایل و مرورگر قرار می‌گیرند، امکان دسترسی را مانند سابق خواهند داشت. در قوانین اصلاح شده همچنین قید شده است که برنامه‌های مالی مانند بانک و کیف پول مجازی تنها برای اهداف امنیتی این مجوز را دریافت خواهند کرد. گفته شده که تمامی برنامه و آپدیت برنامه‌های از نوامبر ۲۰۲۱ مشمول سیاست‌های جدید گوگل خواهند شد.

به عنوان یک کاربر اندروید به نظر می‌رسد که تغییرات جدید کاملا منطقی از سمت گوگل اعمال شده‌اند. چراکه بسیاری از برنامه‌ها تنها برای اهداف تبلیغاتی و فروش این داده‌ها، آنها را از دستگاه‌های کاربران استخراج می‌کنند. بدافزارها هم حتی از این طریق می‌توانند راحت‎‌تر به اهداف خود برسند. هرچند که گوگل پیش‌تر در ایجاد محدودیت برای توسعه دهندگان مانند مجوز دسترسی به تماس و پیامک چندان موفقیت آمیز عمل نکرده بود، محدود کردن آنها برنامه‌های قانونی را تحت تأثیر قرار داده بود، می‌توان امیدوار بود که این بار عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *