گوگل ظاهرا پروژه عینک واقعیت افزوده Project Iris را متوقف کرده است

با وجودی که خبرهای مختلفی در مورد پروژه توسعه هدست واقعیت افزوده گوگل با اسم رمز Project Iris منتشر شده بود، حالا منابع آگاه می‌گویند این پروژه برای همیشه متوقف شده است. حدود چهار ماه قبل مدیر این پرو‌ژه با گوگل خداحافظی کرد و اکنون به نقل از سه نفر از افرادی که با پروژه آشنایی و ارتباط دارند، پروژه توسعه هدست واقعیت افزوده گوگل با شکست روبه‌رو شده است.

سال گذشته حتی خبرهایی در مورد زمان رونمایی احتمالی هدست واقعیت افزوده Project Iris گوگل منتشر شد. در آن مقطع زمانی حتی گفته شد این هدست احتمالاً سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود. اما اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل نتوانسته است همپای رقبای خود، یعنی اپل و متا، در این بخش ظاهر شود و به‌نظر می‌رسد تصمیم گرفته است پروژه را متوقف کند.

پروژه هدست واقعیت افزوده گوگل ظاهراً با شکست روبه‌رو شده است

سال گذشته میلادی خبرهایی در مورد عینک‌های ترجمه AR گوگل منتشر شد. اگر گزارش مربوط به تعطیل‌شدن پروژه هدست واقعیت افزوده گوگل درست باشد، باید گفت که دیگر خبری از عینک ترجمه واقعیت افزوده نیز نخواهد بود. به‌نظر می‌رسد گوگل اکنون به‌جای سخت‌افزار، روی نرم‌افزار متمرکز شده است. این شرکت درحال توسعه پلتفرم «micro XR» است که می‌تواند مجوزی به دیگر سازندگان هدست بدهد. این دقیقاً همانند آن چیزی است که گوگل، اندروید را برای اکوسیستم گسترده‌ای از تلفن‌ها ارائه می‌کند.

بااین‌حال، برخی منابع دیگر می‌گویند که پروژه هدست برای همیشه هم متوقف نشده است. در ماه فوریه، خبری در مورد همکاری گوگل، سامسونگ و کوالکام منتشر شد که البته چندان شفاف نبود و از همکاری سه شرکت با یکدیگر در پلتفرم جدید واقعیت ترکیبی خبر می‌داد. از آن زمان خبر دیگری در این زمینه منتشر نشده است. درنهایت باید دید خبر توقف پروژه هدست واقعیت افزوده گوگل تا چه اندازه قطعی است و درنهایت این شرکت چه تصمیمی می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *