گوگل Duo قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایشگر را برای تماس تصویری منتشر کرد

کلیک/ گوگل به طور رسمی از قابلیت به اشتراک گذاری صفحات در تماس تصویری اپلیکیشن گوگل Duo رونمایی کرد. با این قابلیت دیگر نیازی به نصب یک برنامه دیگر برای اشتراک گذاری صفحه گوشی خود با کسی که آن طرف خط است ندارید. سایت Android Police برای اولین بار بعد از توئیت گوگل از آمدن این ویژگی خبر داد. کپشن توئیت گوگل این بود؛  ”لحظات خود را با دوستانتان در گوگل DUO به اشتراک بگذارید. شما می توانید با اشتراک گذاری صفحه نمایشگر خود با کسی که تماس تصویری برقرار کرده‌اید، عکس ها و فیلم های مرورگر خود را با هم ببینید و با یکدیگر فعالیت های خود را برنامه ریزی کنید. “

اما شرکت به سرعت این توئیت را حذف کرد و الان بعد از مدت‌ها در اواخر سپتامبر از آماده شدن این ویژگی برای گوشی های اندروید خبر داده است. برای اشتراک گذاری صفحه خود فقط کافی است در هنگام تماس تصویری در منو پایین صفحه گزینه اشتراک گذاری را پاورتل کنید. همچنین اگر درحال اشتراک گذاری صفحه خود هستید پیغامی دریافت خواهید کرد که به شما هشدار می دهد که اطلاعات شخصی و حساس خود را نمایش ندهید. و چون هنگام شروع اشتراک گذاری، فرد مقابل را روی صفحه نمایشگر مشاهده نخواهید کرد برای اطلاع از اینکه شما هنوز در حال مکالمه هستید و این ویژگی فعال است، نمادی در نوار وضعیت شما قرار می گیرد و یا اعلان “Ongoing screen sharing”  به معنی اینکه “اشتراک صفحه در حال انجام است”بر روی صفحه می آید. براساس آزمایش های انجام شده درحال حاضر این ویژگی برای تمام گوشی ها فعال نیست. اما در آینده برای گوشی های اندرویدی بیشتری فعال می شود.

علاوه بر این گوگل درباره برنامه Phone اطلاع رسانی کرد که با بیشتر گوشی ها سازگار شده است. این برنامه قبلا در انحصار  Pixel بود اما از امسال با بسیاری از مدل ها وگوشی های اندرویدی سازگار شده است.

این برنامه در حال حاضر برای تمام گوشی های اندروید ۹ و بالاتر قابل استفاده است. افراد زیادی می توانند از این ویژگی anti-spam استفاده کنند و این ویژگی این امکان را به شما می دهد که قبل از جواب دادن به تماس از علت این تماس کاری اگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *