گیگابایت سری جدید فن AORUS ARGB را معرفی کرد

گیگابایت همیشه به عنوان یک نام آشنا در صنعت سخت افزار شناخته شده است، و حال این شرکت سری فن جدید AORUS ARGB را معرفی کرده است. این فن‌ها به صورت تکی فروخته می‌شوند و بر اساس سایز به دو دسته ۱۲۰ میلیمتری (مدل:GP-AR140RFAN) و ۱۴۰ میلیمتری (مدل:GP-AR140RFAN) تقسیم می‌شوند.

زیبایی به همراه کارایی بالا
از نظر طراحی ظاهری فن‌های AORUS ARGB دارای هشت عدد LED ARGB هستند که در مرکز فن قرار دارد و نور آن توسط پروانه سفید رنگ پخش می‌شود که جلوی زیبایی به آن می‌بخشد. برای هرچه کمتر شدن لرزش و صدا بر روی قاب آن، لاستیک‌های ضد لرزشی وجود دارد. لبه تیغه‌های پروانه نیز به شکل مثلثی طراحی شده است تا بالاترین کارایی داشته باشد، به صورتی که در کمترین دور ممکن بیشترین گردش هوا را به وجود بیاورد.


 
به گفته گیگابایت، موتور آن دارای شش اسلات (مجموعه‌ای از سیم پیچ) و یاتاقان است که به دلیل استفاده از “روان کننده گرافن نانو” نسبت به فن‌هایی که از بلبرینگ دوبل استفاده می‌کنند، تا ۱۵ درصد نویز کمتر تولید می‌کند و از سوی دیگر طول عمر آن دوبرابر آنها است.

 
ویژگی‌های AORUS 120 ARGB
فن‌های AORUS 120 ARGB دارای سرعت چرخش ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ دور در دقیقه هستند و جریان هوا را در دامنه‌ای بین ۱۸.۵۲ تا ۴۰.۸۵ CFM (فوت مکعب بر دقیقه) جا‌به‌جا می‌کنند، فشار تولیدی آن بین ۰.۳۷ تا ۱.۴۸ میلی‌متر H₂O است و میزان نویز تولیدی آن نیز بین ۷.۳ تا ۲۸.۶ dBA (دسی‌بل) می‌باشد. یاتاقان آن نیز دارای طول عمر استاندار ۷۳.۵۰۰ ساعت است.

ویژگی‌های AORUS 140 ARGB
در طرف دیگر، فن AORUS 140 ARGB همان دور ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ دور در دقیقه را داراست، اما به لطف استفاده از پروانه‌های بزرگ‌تر، جریان هوای بالاتری را ارائه می‌دهد، که معادل ۳۰.۳ تا ۶۰.۶۴ CFM است و همچنین میزان فشار هوای بیشتری برابر با ۰.۵۹ تا ۲.۱۸ را به وجود می‌آورد. از نظر تولید نویز نیز طبیعتا میزان بیشتری را تولید می‌کند که در بازه‌ی ۸.۹ تا ۳۵.۸ dBA است و در نهایت طول عمر استانداردی برابر با فن کوچک‌تر یعنی ۷۳.۵۰۰ ساعت را دارا است.


هر دو فن برای تامین انرژی جهت عملکرد اصلی خود دارای یک ورودی ۴ پین PWM و برای راه‌اندازی روشنایی نیز از یک ورودی ۳ پین ARGB برخوردار هستند. شرکت گیگابایت هر دو مدل را همراه با یک گارانتی ۳ ساله پشتیبانی می‌کند. تا به این لحظه قیمت رسمی این فن‌ها توسط گیگابایت اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *