یافته‌ای امیدبخش از آیفون 15 توسط کارشناس ایرانی

شهرام مختاری، کارشناس ایرانی، می‌گوید همه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۵ از سری جدید مودم ۵G کوالکام استفاده می‌کنند.
 
یکی از تغییرات گوشی آیفون ۱۵ پرو، استفاده از مودم ۵G جدید کوالکام X70 است. این تراشه در مدل‌های پایه‌ی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز دیده می‌شود.

استفاده‌ی آیفون ۱۵ از مودم‌های جدید کوالکام را شهرام مختاری، تکنسین ارشد کالبدشکافی گجت در سایت iFixit، در صفحه‌ی ایکس خود تأیید کرده است.

او می‌گوید اپل بردهای سال گذشته را در مدل‌های پایه‌ی امسال به‌کارنبرده، بلکه در این گوشی‌ها نیز تراشه‌های جدید را استفاده کرده است.

مختاری در ادامه‌ی سخنانش می‌گوید: «مدل‌های پایه‌ی آیفون دیگر به‌عنوان اعضای کوچک‌تری که همیشه دست‌مانده‌های سال گذشته را دریافت می‌کنند، شناخته نمی‌شوند. به نظر می‌آید که تلاش واقعی برای به‌روز نگه‌داشتن همه‌ی مدل‌ها با وجود منابع اضافی موردنیاز برای انجام این کار، انجام می‌شود.»

بنابراین تمام اعضای خانواده‌ی جدید گوشی‌های اپل یعنی آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، از تراشه‌ی X70 کوالکام بهره برده‌اند. گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۴ همگی از مودم X65 استفاده کردند.

آزمون‌های بنچمارک‌ ماه گذشته‌ی Speedsmart بهبود سرعت مودم X70 را به اندازه‌ی ۲۴ درصد نسبت به مدل قبلی نشان داد.

گفته می‌شود که مودم X70 مصرف انرژی کمتری نسبت‌به نسل قبل دارد و با بهره‌گیری از فناوری تراکم حامل‌ها، سرعت و کیفیت بهتری ارائه می‌دهد. این مودم همچنین در فاصله‌های بیشتری از آنتن، عملکرد مطلوبی دارد.

مودم X70 کوالکام در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی پرچمدار نیز استفاده می‌شود. اپل همچنان در حال توسعه‌ی مودم‌ ۵G داخلی خود است، اما به‌نظر می‌رسد این کار تا چند سال دیگر هم طول بکشد. ماه گذشته کوالکام اعلام کرد که اپل حداقل تا سال ۲۰۲۶ از مودم‌های ۵G اسنپدراگون در گوشی آیفون‌ استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *