یوان دیجیتالی در شهر شنژن آزمایش می‌شود

پاورتل/ دولت چین یوان دیجیتال را در شهر شنژن آزمایش می‌کند. شنژن یکی از شهرهای بزرگ چین به‌حساب می‌آید و گسترش یوان دیجیتال بر موفقیت این پول دیجیتال کمک زیادی خواهد کرد.
   
هفته گذشته، ۱۰ میلیون یوان دیجیتال بین ۴۰ هزار شهروند پخش شد که به‌صورت تصادفی پاورتل شده بودند. دولت چین این پول را به‌صورت هدیه به مردم داده است و این پول در کیف‌پول دیجیتال اپلیکیشن وی‌چت قرار گرفت.

باید توجه کرد که یوان دیجیتال نوعی رمزارز (Cryptocurrency) محسوب نمی‌شود و بانک مرکزی چین کاملا روی آن نظارت می‌کند. یوان دیجیتال معادل دیجیتالی پول فیزیکی است و درواقع، مکمل پول فیزیکی کشور چین است و قرار نیست جایگزین آن باشد.

از ویژگی‌های پول دیجیتال این است که دولت می‌تواند به‌جای استفاده از پول فیزیکی از آن استفاده کند. این کار فساد مالی را کاهش می‌دهد؛ چراکه پول‌های دیجیتال ردیابی‌شدنی هستند.

شهر شنژن یکی از چهار شهر بزرگ چین به‌حساب می‌آید که یوان دیجیتال در آن آزمایش می‌شود. این اولین‌بار است که استفاده از یوان دیجیتال در این سطح استفاده می‌شود.

نزدیک به دومیلیون نفر در این شهر درخواست کرده‌اند که بتوانند از یوان دیجیتال استفاده کنند. همچنین، سه‌هزار فروشگاه مختلف در این شهر وجود دارند که می‌توان با یوان دیجیتال از آن‌ها خرید کرد.

در قدم بعدی، شنژن قصد دارد پلتفرم مخصوصی برای استفاده از یوان دیجیتال راه‌اندازی کند. این پلتفرم در دوره‌ای پنج‌ساله راه‌اندازی می‌شود و قصد دارد سرمایه‌گذاران خارجی را به‌سمت خود جلب کند.

شهر شنژن در سال ۱۹۸۰ به‌عنوان منطقه تجاری بسیار مهمی در چین شکل گرفت و اکنون میزبان بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا مانند Tencent و هواوی و DJI است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *