یک گوشی چینی در تست دوربین آیفون 13 را شکست داد

گوشی ویوو X70 پرو اوایل پاییز امسال مجهز به دوربین زایس معرفی شد و اخیرا وب‌سایت DxOMark عملکرد آن در بخش عکاسی را مورد آزمایش قرار داده است. طبق نتایج ارائه شده، این گوشی موفق به کسب امتیاز کلی ۱۳۱ شده که با این وجود عملکرد بهتری از آیفون ۱۳ ارائه می‌کند.

ویوو X70 پرو (نسخه با تراشه مدیاتک) در تست دوربین DxOMark امتیاز قابل توجه ۱۳۱ را کسب کرده است. به طور دقیق‌تر، دوربین این دستگاه در بخش عکاسی امتیاز ۱۳۹، در بخش ویدیو امتیاز ۱۱۱ و در بخش بزرگنمایی/زوم امتیاز ۷۷ را به دست آورده است.

غلبه ویوو X70 پرو بر آیفون ۱۳

با وجود امتیازات کسب شده، X70 پرو با کنار زدن آیفون ۱۳ در لیست گوشی‌های ممتاز DxOMark از نظر عملکرد دوربین جایگاه اول را کسب کرد. همچنین دوربین این گوشی در بین تمام گوشی‌های رتبه‌بندی شده توسط این وب‌سایت جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

طبق نتایج ارائه شده، گوشی تولیدکننده چینی عملکرد فوق‌العاده‌ای در نوردهی عکس‌ها به خصوص مواردی که در شرایط نوری ضعیف گرفته شده، ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب اشاره شده این دستگاه می‌توان به فوکوس خودکار دقیق، میدان دید وسیع، تعادل دقیق رنگ سفید در دوربین فوق عریض و جزئیات خوب در عکس‌های گرفته شده با دوربین تله فوتو اشاره کرد.

در بخش فیلمبرداری نیز دوربین X70 پرو به طور معمول نوردهی خوب، تعادل رنگ سفید دقیق و جزئیات رضایت بخشی را ارائه می‌کند. همچنین تثبیت کننده دوربین نیز تاثیر بسیار زیادی حفظ کیفیت و جزئیات ویدیوها دارد.

از طرفی دیگر، برخی مشکلات دوربین این گوشی که در آزمایش‌های DxOMark به آن‌ها اشاره شده، شامل تاخیر شاتر و افت وضوح ناگهانی تصاویری است که در حالت تله فوتو پشت سر یکدیگر گرفته شده‌اند. همچنین هنگام فیلمبرداری در محیط‌های کم نور، فوکوس خودکار عملکرد نسبتا ضعیفی دارد و ویدیوها فاقد برخی جزئیات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *