۱۰ ایموجی پرطرفدار سال معرفی شد

وظیفه‌ی مدیریت و پاورتل ایموجی‌های جدید یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های کنسرسیوم یونیکد محسوب می‌شود. روز گذشته این گروه ۱۰ ایموجی برتر ۲۰۲۱ را معرفی کرد. باید خاطرنشان کنیم در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران کرونا این کار انجام نشد. در ادامه می‌توانید ۱۰ ایموجی پرطرفدار سال ۲۰۲۱ و ۲۰۱۹ را مشاهده کنید:
          
نکته‌ی قابل توجه این است که مانند سال ۲۰۱۹، امسال هم ایموجی   رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است. در رتبه‌ی دوم شاهد ایموجی قلب قرمز   هستیم که در سال ۲۰۱۹ هم رتبه‌ی دوم را به دست آورده بود. اما در ادامه جایگاه ایموجی‌ها تغییر کرده است. به عنوان مثال ایموجی دو قلب  که در رتبه‌ی هفتم سال ۲۰۱۹ قرار داشت، حالا دیگر بین ۱۰ رتبه‌ی برتر دیده نمی‌شود. همچنین ایموجی   هم از رتبه‌ی دهم به چهارم صعود کرده است.

در کنار ۱۰ ایموجی برتر، کنرسیوم یونیکد اطلاعات بیشتری را در مورد ایموجی‌های ۲۰۲۱ منتشر کرده است که در ادامه به تعدادی از نکات قابل توجه این گزارش می‌پردازیم:

پرطرفدارترین ایموجی مربوط به پوشاک، تاج   بوده است.
در زمینه‌ی حیوانات، ایموجی پروانه   رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است.
بین تمام دسته‌بندی‌ها، ایموجی‌های پرچم‌ کمترین استفاده را داشته‌اند. به نظر می‌رسد پرچم‌ها برای کاربران اهمیت زیادی ندارند.
اگرچه ایموجی  نتوانسته بین ۱۰ گزینه‌ی برتر قرار بگیرد، اما از رتبه‌ی ۹۷ سال ۲۰۱۹ به ۱۴ سال ۲۰۲۱ صعود کرده است.
روی هم رفته ایموجی‌ها طی سال‌های گذشته به بخش جدایی ناپذیر زندگی آنلاین تبدیل شده‌اند. در دهه‌ی ۱۹۹۰، کاربران اینترنت از کاراکترهای موسوم به ایموتیکان (Emoticon) استفاده می‌کردند که عمدتا در چت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به عنوان مثال می‌توانیم به ایموتیکان‌های «:-(» و «¯_(ツ)_/¯» اشاره کنیم.

اما در سال ۱۹۹۹، یک هنرمند ژاپنی اولین ایموجی را طراحی کرد و سپس این تصاویر به موبایل‌ها راه پیدا کردند. ژاپنی‌ها خیلی زود از ایموجی‌ها استقبال کردند و در نهایت بعد از توجه گسترده به این پدیده در دیگر کشورها، گوگل در سال ۲۰۰۷ از کنسرسیوم یونیکد خواست که استانداردهای جهانی برای یکپارچه‌سازی ایموجی‌ها در تمام پلتفرم‌ها ایجاد کند.

باید خاطرنشان کنیم تمام گجت‌ها از استانداردهای یونیکد بهره می‌برند که فعالیت آن عمدتا در زمینه‌ی ارائه‌ی استاندارد برای متون مختلف است. در هر صورت در سال ۲۰۰۷ این کنسرسیوم پیشنهاد گوگل را تایید کرد و ۱۱۴ ایموجی به Unicode 5.2 اضافه شد. اپل در سال ۲۰۱۱ کیبورد مختص ایموجی‌ها را به iOS اضافه کرد و حدود دو سال بعد، اندروید هم از این قابلیت بهره‌مند شد.

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند روند طراحی و افزوده شدن ایموجی‌های جدید بسیار ساده است. اما در حقیقت باید بگوییم که این فرایند گاهی اوقات تا ۲ سال طول می‌کشد و بخش ایموجی‌های این کنسرسیوم با برگزاری جلسات باید برای تمام ایموجی‌های جدید رای‌گیری کنند. این کنسرسیوم هر ساله ایموجی‌های جدیدی را معرفی می‌کند.

طی چند سال گذشته، طیف ایموجی‌ها وسیع‌تر شده و مثلا می‌توانیم به افزایش تعداد ایموجی‌های مربوط به غذاها و حیوانات اسطوره‌ای اشاره کنیم. حتی حالا ایموجی‌های مربوط به افراد ناشنوا و معلولین حرکتی هم دیده می‌شود. روی هم رفته حالا ایموجی یک زبان بین‌المللی است که تقریبا تمام کاربران در سرتاسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نظر شما درباره این پاورتل چیست؟ ایموجی مورد علاقه شما کدام است و آیا در این لیست وجود دارد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *