🎉 تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی! فقط تا پایان امروز! همین حالا خرید کنید 🎉

آلمان اقدامات جدید واتس اپ را محکوم کرد

پاورتل/ پس از آن که واتس اپ قانون بحث برانگیز رصد اطلاعات کاربران را در آخرین به روزرسانی خود مطرح کرد، بسیاری از افراد این اقدام را اشتباه و نقض حریم خصوصی کاربران قلمداد کردند و اکنون کمیساریای حفاظت از اطلاعات مجازی آلمان در هامبورگ اقدامات جدید واتس را محکوم کرده است.

اخیرا واتس اپ اعلام کرده است که اگر کاربران با تغییرات جدید موافقت نکنند، اندک اندک از روند تحولات این پیام رسان محروم شده و در نهایت عملا استفاده و کاربرد خاصی از واتس اپ تجربه نخواهند کرد.

اما این تغییرات به مذاق بسیاری از کاربران و نهاد‌های امنیت اطلاعات خوش نیامده است. در جدیدترین واکنش به این تحولات، فیس بوک با اعتراض ناظران اطلاعات آلمان مواجه است. در متن جدیدی که توسط یوهانس کاسپار نوشته شده است، کمیساریای حفاظت از اطلاعات و آزادی اطلاعات در آلمان در هامبورگ مواردی را که با سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده واتس اپ  پیدا شده است، به طور خلاصه بیان می‌کند. کاسپار ادعا می‌کند که این موارد مطابق با مقررات GDPR که برای همه شرکت‌هایی که اطلاعات مربوط به مشتریان، کاربران یا کارمندان را در اختیار دارند تنظیم نشده و قانونی نیستند. در زیر گزیده‌ای از نسخه این اعتراض را می‌خوانیم:

“مقررات مربوط به انتقال داده‌ها در سطوح مختلف اعلامیه حفاظت از داده‌ها پراکنده است، تشخیص آن‌ها از نسخه‌های اروپایی و بین المللی نامشخص و دشوار است. علاوه بر این، محتوای آن‌ها گمراه کننده است و تناقضات قابل توجهی وجود دارد. حتی پس از تجزیه و تحلیل دقیق‌تر، نمی‌توان دریافت که اعلام رضایت کاربران،   چه عواقبی را برای آن‌ها به همراه دارد. علاوه بر این، اجازه رضایت داوطلبانه به کاربران  داده نمی‌شود، زیرا واتس اپ  به شرط ادامه استفاده از ویژگی‌های سرویس، نیاز به رضایت از مقررات جدید دارد. “

کاسپار دستور  سه ماه ممنوعیت اضطراری صادر کرده است که فیس بوک را از  ادامه جمع آوری اطلاعات منع می‌کند و از تنظیم کنندگان داده‌های اتحادیه اروپا می‌خواهد اقدامات آلمان را در سراسر اتحادیه اروپا دنبال کنند.

از زمان عرضه اولیه سیاست‌های جدید واتس اپ، تقاضا برای سایر برنامه‌های پیام رسان افزایش یافته است. از آن زمان به بعد، هم تلگرام و هم سیگنال شاهد پذیرش گسترده کاربران جدید بوده اند. فیس بوک به دلیل تغییرات سیاست جدید خود مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است و از زمانی که فیس بوک در سال ۲۰۱۴ این برنامه پیام رسان را خریداری کرده است، اطلاعات متقابل بین برند‌ها اجتناب ناپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما