آیا تراشه آیفون ۱۲ ضعیف است؟

پاورتل/ دیروز شاهد نخستین امتیازات AnTuTu از آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو بودیم. اکنون نتایج این بررسی خواهیم بود. درواقع بر اساس این نتایج امتیازاتی جدید را شاهدیم.

در گذشته ما شاهد نسخه‌های X. تراشه‌های اپل بودیم که در آیپد پرو به کار رفته اند، به عنوان مثال A۱۲X دارای دو هسته بزرگ و یک پردازنده گرافیکی عالی بود. اما تا آنجا که می‌دانیم این مورد در مورد ایر جدید و سری آیفون ۱۲ صدق نمی‌کند، هر دو از چیپ ست استاندارد Apple A۱۴ استفاده می‌کنند.

اگرچه AnTuTu سرعت CPU و GPU را مشخص نمی‌کند، با این حال با توجه به این نتایج، تراشه‌های داخل آیفون ضعیف‌تر از آیپد‌های دیگر هستند. توجه داشته باشید که نمره آیفون ۱۲ در معیار GPU کمی کمتر از آیفون ۱۱ پرو است، حتی اگر اعداد رسمی اپل می‌گویند پردازنده گرافیکی Apple A۱۴ باید ۸ ٪ سریعتر از A۱۳ باشد. این ممکن است در مورد آیپد صادق باشد، در واقع امتیازات آن ۲۰ ٪ بالاتر از iPhone ۱۱ Pro است، اما ساعت‌های پایین‌تر، آیفون ۱۲ را در موقعیت سختی قرار داده است.

امتیازات AnTuTu نشان می‌دهد که تراشه آیفون ۱۲ اختلال دارد و پردازنده گرافیکی آن کندتر از سری ۱۱ است. توجه داشته باشید که هر دو آیفون ۱۲ و آیپد ایر (۲۰۲۰) که آزمایش شده اند ۴ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارند، بنابراین حافظه نباید بر نتایج تأثیر بگذارد و هر دو صفحه نمایش با سرعت ۶۰ هرتز کار می‌کنند.

چیپ ست‌های اپل بسیار بزرگ شده اند، A۱۴ دارای ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور است. اگرچه این دستگاه روی یک فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده است و به همین دلیل اپل به دلیل ملاحظات مربوط به مقاومت در برابر گرما و باتری، مجبور شده است تغییراتی را اعمال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *