آیا چیپست اگزینوس 2100 به زودی معرفی می‌شود؟

جی اس ام/ سامسونگ با طراحی و تولید چیپست اگزینوس ۹۹۰ بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی را نا امید کرد. اما آن‌ها دست از تلاش بر نداشته و قصد دارند تا با رونمایی از اگزینوس ۲۱۰۰، این موضوع را جبران کنند.

همان طورکه می‌دانید، سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در نیمه اول سال آینده میلادی (۲۰۲۱) به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد که به واسطه آن، شاهد قرارگیری تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ درون این محصول نیز خواهیم بود. اما پیش از آن، چیپست جدید سامسونگ در رویدادی به صورت رسمی معرفی خواهد شد. در حالی که هیچ گونه خبر رسمی در این مورد از سوی سامسونگ اعلام نشده است، اما یکی از افشا گران به تازگی به این موضوع اشاره کرده است که تاریخ رونمایی از اگزینوس ۲۱۰۰ بسیار نزدیک است.

شخصی با نام کاربری MauriQHD در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرده است که چیپست Exynos 2100 که ممکن است با نام اگزینوس ۱۰۰۰ از آن یاد شود، به زودی معرفی خواهد شد. به این ترتیب در حالی که هنوز نامی اصلی این تراشه به صورت رسمی مورد تأیید سامسونگ قرار نگرفته است، اما به احتمال زیادی در هفته آینده، شاهد رونمایی از این قطعه سخت‌افزاری خواهیم بود.

اما چرا مسئولان سامسونگ برای معرفی اگزینوس ۲۱۰۰ دو دل هستند؟ او در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که مهندسان و دست اندرکاران این برند کره‌ای، روی مسائل زیادی از جمله فروش، مقالات و اخبار روزمره متمرکز شده‌اند تا به این ترتیب، زمان مناسب برای ارائه Exynos 2100 را پاورتل کنند. طبق اعلام وی، در حالی که تنها چند روی تا معرفی این تراشه باقی مانده، اما ممکن است مسئولان سامسونگ در تصمیمات خود تجدید نظر کرده و زمان دیگری را برای این رویداد پاورتل کنند. به نظر می‌رسند که مدیران این برند کره‌ای در تلاش هستند تا پس از معرفی اسنپدراگون ۸۷۵، از محصول خود رونمایی کرده و توجه اهالی رسانه را به سمت خود جلب کنند. تراشه Snapdragon 875 در رویداد سالانه کوالکام که در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.

با این که هنوز اطلاعاتی از عملکرد چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ در دسترس نیست، اما در تصاویری که از بنچمارک اخیر این پردازنده منتشر شده، نتایج نا امید کننده بوده است. البته احتمال دارد که این روند، به دلیل بهینه نبودن این تراشه رخ داده باشد. برای رسیدن به نتیجه اصلی، باید تا زمان رونمایی از خانواده گلکسی اس ۲۱ منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد نهایی اگزینوس ۲۱۰۰ به چه صورت خواهد بود.

در پایان اگر انتظار دارید که Exynos 2100 بتواند محصول جدید کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۷۵ را شکست دهد، ممکن است کمی نا امید شوید. چرا که برخی تحلیل گران بر این باور هستند که چنین اتفاقی روی نخواهد داد. اما باز هم باید برای اطمینان کامل، تا رونمایی رسمی از خانواده اس ۲۱ منتظر بمانیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *