اپل بابت تاچ آیدی آیپد ایر 4 به خود می‌بالد!

جی اس ام/ چهارمین نسل از آیپد ایر به سنسور اثر انگشت داخل کلید پاور مجهز شده است.
زبا ن طراحی آیپد ایر اپل پس از سه نسل بالاخره تغییر پیدا کرد و در سری چهارم این محصول، با سبک و سیاقی مانند آیپد پرو روبرو هستیم. این محصول ۱۰.۹ اینچی با نمایشگر رتینا همراه بوده و برای نخستین بار، اپل سنسور اثر انگشت در محصولات خود را به درون دکمه پاور دستگاه منتقل کرده است که این دکمه سخت افزاری، در قسمت بالای بدنه قرار گرفته است. طبق گزارش اپل اینسایدر، اهالی کوپرتینو بابت دستیابی به این تکنولوژی به خود می‌بالند.

آقای Bob Borchers مدیر ارشد بخش بازاریابی و آقای John Ternus مدیر ارشد بخش مهندسی سخت افزار اپل در پادکست جدید Same Brain شرکت کرده و راجع به خط تولید جدید آیپدها سخن گرفته‌اند.

نسل سوم آیپد ایر نیز به سنسر اثر انگشت مجهز بود، اما مانند مدل‌های پیشین، این سنسور بایومتریک درون دکمه دایره‌ای شکل و نوستالژیک هوم این محصول قرار گرفته بود.

متخصصان اپل بر این باور هستند که قرار دادن سنسور اثر انگشت درون دکمه پاور دستگاه، یکی از بزرگ ترین چالش‌های طراحان این محصول به حساب آمده است. چرا که از طرفی دکمه پاور آیپدها کمی پهن بوده و از طرف دیگر، آن ها قصد داشتن تا از این موضوع مطمئن شوند که عملکرد سنسور انگشت، اختلالی با دیگر بخش‌های سخت افزاری این محصول ایجاد نکند.

آن ها به صورت اختصاصی، روی مدل سلولار این محصول اصرار داشتند. چرا که در قسمت بالایی بدنه این دستگاه، آنتن‌هایی برای برقراری ارتباط با شبکه‌های مخابراتی تعبیه شده است. تمامی آنتن ‌ها و سنسور اثر انگشت آیپد ایر ۴ کاملا حساس هستند و مهندسان اپل باید از این موضوع مطمئن می‌شدند که عملکرد همزمان آن ها با یکدیگر، خللی در امور این تبلت ایجاد نخواهد کرد.

همچنین از طرف دیگر، تیم طراحی کننده سیستم تاچ آیدی باید در کنار مسئولان بخش آنتن در کنار یکدیگر قرار گرفته و پله پله، روند طراحی و توسعه این محصول را جلو می‌بردند.

آقای Ternus هم چنین در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که سنسور اثر انگشت در آیپد ایر ۴ نسبت به مدل پیشین، یک تکنولوژی انقلابی به حساب می‌آید.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که آیپد ایر ۴ به تراشه A14 Bionic اپل مجهز شده است که احتمالا در آینده نزدیک، این قطعه سخت‌افزاری را در خانواده آیفون ۱۲ نیز شاهد خواهیم بود. در حال حاضر هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای این محصول عنوان نشده، اما طبق اعلام مسئولان اپل، در ماه اکتبر باید منتظر ارائه آیپد ایر ۴ باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *