اپل جلوی ورود به سیستم خود با حساب های اپیک گیمز را گرفت

سخت افزار/ درگیری همچنان بین اپل و اپیک گیمز، دو کمپانی بزرگ صنعت تکنولوژی و بازی ادامه دارد و اپل به افزایش محدودیت‌ها بر Epic Games با راهکارهای مختلف ادامه می‌دهد. نزاع بین این دو کمپانی از جایی شدت گرفت که اپل کل حساب اپیک گیمز را از اپ استور حذف کرد و تمامی بازی‌های توسعه داده شده توسط اپیک از جمله بازی فورت‌نایت از فروشگاه نرم‌افزاری اپل حذف شدند.روز گذشته این کمپانی بازی ساز اعلام کرد که اپل دیگر به کاربران اجازه دسترسی به سیستم Sign in with Apple را با استفاده از حساب های اپیک گیمز نمی‌دهد. همچنین به کاربران هشدار داده شده است که اگر اطلاعات ورود به سیستم را بروزرسانی نکنند، امکان حذف حساب کاربری آنها وجود دارد.

روز چهارشنبه کمپانی اپیک گیمز از طریق توییتر اعلام کرد کاربرانی که از حساب‌های اپیک برای ورود به سیستم Sign in with Apple شرکت اپل استفاده می‌کنند لازم است اطلاعات ورود خود را طی دو روز آینده تغییر دهند. اپیک گفته است که اپل جلوی دسترسی به روش یک کلیک را از طریق اکانت خود این کمپانی گرفته که احتمالا این کار به خاطر درگیری قانونی بین دو طرف که در جریان است، انجام شده است.

این محدودیت شامل حال تمامی سرویس‌های اپیک، از جمله فورت نایت، Epic Games Store و حساب‌های آنریل انجین ۵ می‌شود. کاربران که تا امروز یعنی جمعه رمز عبور خود را بروزرسانی نکنند، ممکن است اکانت خود را از دست بدهند. هر چند طبق گفته اپیک در رویدادی، اگر کاربری تا یازدهم سپتامبر تغییر پسورد را انجام ندهد، ممکن است بتواند حساب خود را به صورت دستی از طریق Epic Support بازیابی کند. همچنین Epic صفحه‌های کمک رسانی خود را بروزرسانی کرده و آموزش تغییر اطلاعات ورود به سیستم را اضافه کرده است.

مشکل اپل و اپیک بر سر پرداخت مالیات اپ استور است. کوپرتینویی‌ها ماه گذشته اپیک را به مسدودسازی تمامی حساب‌هایش تهدید کردند اما اپیک این هشدار را نادیده گرفت تا اپل تهدید خود را عملی کند و کار به مراجع قانونی برسد. اگر چه فعلا کاربران نمی‌توانند از طریق اکانت‌های اپیک وارد سیستم اپل شوند، اما راه‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *