ربات میترا بیماران کرونا را خوشحال می‌کند

پاورتل/ یک بیمارستان در هند یک ربات خدمات مشتری را برای گشت زنی در بخش‌های مختلف بیمارستان و ارتباط دادن بیماران مبتلا به ویروس کرونا با دوستان، خانواده و بستگانشان مستقر کرده است.

ربات انسان نمای میترا، توسط استارت آپ Invento Robotics مستقر در بنگالورو طراحی و توسعه یافته است و در یکی از بیمارستان‌های دهلی مستقر شده است.

این ربات انسان نما با نام میترا (در هندی به معنای “دوست”) بیشتر به دلیل تعامل با نخست وزیر هند نارندرا مودی در یک رویداد در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است. چشم ربات میترا به فناوری تشخیص چهره مجهز است که به یادآوری افرادی که قبلاً با آن‌ها ارتباط داشته است کمک می‌کند. یک تراشه متصل به قفسه سینه میترا به بیماران امکان می‌دهد از طریق تماس تصویری با بستگان و دوستان خود و همچنین با کادر پزشکی که قادر به دسترسی به بخش‌ها نیستند، ارتباط برقرار کنند.

دکتر آرون لاخانپال، پزشک در بیمارستان فوق تخصصی یاتارث در دهلی نو، گفت: بهبودی به زمان زیادی نیاز دارد و در این مدت، زمانی که بیماران بیشترین نیاز را به خانواده خود دارند، قادر به ملاقات نیستند. در نتیجه در این شرایط این ربات بسیار مهم است.
بدنه این ربات حدود پنج فوت ارتفاع دارد و از فایبرگلاس ساخته شده و به صفحه لمسی مجهز است و پس از شارژ شدن می‌تواند ۸-۱۰ ساعت دوام داشته باشد. این سیستم بر روی سیستم عامل مناسب کار می‌کند و دارای سه درجه حرکت است. ربات میترا که برای بیمارستان یک میلیون روپیه (حدود ۱۳۶۰۰ دلار) هزینه دارد، عمدتا برای بیمارانی استفاده می‌شود که نمی‌توانند با تلفن‌های خود ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *