زمان انتشار اولین نسخه بتا Harmony OS نزدیک است

سخت افزار/ به تازگی اعلام شده که هواوی قصد دارد در تاریخ ۱۸ دسامبر انتشار اولین نسخه بتا Harmony OS  را برای گوشی‌های هوشمند خود آغاز کند. در صورت انتشار موفقیت آمیز این قدمی بزرگ در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

تحریم‌هایی که آمریکا علیه شرکت چینی هواوی وضع کرده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت بیشتری به خود گرفت. به‌طوری که این شرکت از دریافت نسخه رسمی سیستم عامل اندروید همراه با سرویس‌های موبایلی گوگلی محروم شد و این تنها بخش نرم‌افزاری تحریم‌ها بود. حالا هواوی می‌داند که ممکن است با ریاست جمهوری جو بایدن هم حتی این وضعیت به روال سابق بازنگردد. از همین رو، مانند گذشته مصمم در توسعه سیستم عامل اختصاصی خود، یعنی هارمونی است.

طبق گفته Wang Chenglu رئیس بخش نرم‌افزار در Huawei Consumer Busisnes Group اعلام کرده است که سیستم عامل متن باز هارمونی از ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) برای توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود و اولین دستگاه‌ها در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۱ مجهز به این سیستم عامل خواهند شد.

دکتر وانگ اعلام کرده است که تمامی کارکنان هواوی در تلاشند تا اکوسیستم جدید را حول ایده هارمونی ایجاد کنند و تا امروز هم همه چیز طبق برنامه پیش رفته است. با استناد به اینکه گزارشات خبر از انتشار هارمونی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ می‌دهد. این یعنی می‌توان انتظار داشت در اپریل ۲۰۲۱ نسخه بتا عمومی این نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار بگیرد.

وانگ چنگلو گفته است که تقریباً ۹۰ درصد از گوشی‌های هوشمند هواوی باید در انتظار دریافت آپدیت باشند و بروزرسانی برای آنها ارائه خواهد شد. شانس کمی وجود دارد که ایالات متحده موضع خود در برابر هواوی را تغییر داده و به گوگل اجازه دهد تا با این شرکت همکاری کند. اما واقعیت ماجرا اینست که چنین تصمیمی منجر به یک تحول بزرگ شده است و ما در حال تماشای این هستیم که بازیکن بزرگ دیگری به جمع تولیدکنندگان سیستم عامل اضافه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *