سامسونگ با انتشار کلیپی خنجر در قلب اپل فرو کرد

کلیک/ شرکت سامسونگ در یک کلیپ کوتاه تبلیغاتی، کمپانی آمریکایی اپل را مورد استهزا قرار داده و شعار «متفاوت فکر کن» را به شعار «بزرگ تر فکر کن» تغییر داده است.

سامسونگ بودن می تواند بسیار خسته کننده باشد. اپل بارها خلاقیت های سامسونگ را کپی کرده و هیچ نامی از این کمپانی برده نشده است. سامسونگ مدتی پیش، اپل را به خاطر عقب ماندگی از مدرنتیه مسخره کرد.

اما آیا با ظهور آیفون ۱۲ اوضاع تغییر کرده است؟ آیا سامسونگ این دستگاه شگفت انگیز را مورد تحسین قرار می دهد؟ به هیچ وجه! در حقیقت سامسونگ می گوید اپل آنقدر از فناوری عقب است که حتی با نگاه کردن پشت سر نیز نمی توان این کمپانی را دید!

شرکت سامسونگ به تازگی با انتشار یک کلیپ بسیار کوتاه، به معنای واقعی یک خنجر را در قلب اپل فرو کرده است! این کلیپ درست پیش از سفارش آیفون های جدید در فضای آنلاین منتشر شده است. در این کلیپ، یک نفر با اسپری رنگ روی شعار Think Different اپل خط کشیده و آن را به Think Bigger تبدیل می کند. به جای اینکه سریع فرار کند، نگاهی به هنر دست خود می اندازد. سپس Galaxy Z Fold 2 خود را باز کرده و از شعار تغییر یافته عکس می گیرد تا بدین ترتیب، عقب ماندگی و همینطور تقلید اپل را به رخ بکشد. البته در اینجا باید خاطرنشان کنیم که این گوشی هنوز عرضه نشده، و هنرمند اسپری به دست نیز با پوشیدن یک هودی، هویت خود را مخفی کرده است.

زمانی که این تبلیغ به دست وکلای اپل بیفتد، احتمالا همگی آن ها به یک سفر تفریحی به پلی نزی فرانسه رفته و در مورد اینکه چطور می توانند از سامسونگ شکایت کنند، بحث خواهند کرد.  

با این حال، یک نکته مبهم در شعار Think Bigger وجود دارد. آیا سامسونگ به خاطر تفکر کوچک اپل، این کمپانی را مسخره کرده؟ و یا Think Bigger (بزرگ تر فکر کن) شعار جدید و طعنه آمیز سامسونگ است؟

مدت ها پیش از اینکه اپل از ایده گوشی های انعطاف پذیر خود رونمایی کند، کمپانی کره ای با نشر تصاویر و ویدیوهای گاه و بی گاه، از وجود گوشی های هوشمند با نمایشگرهای غول پیکر خبر می داد.

مدیر بازاریابی موبایل سامسونگ در هلند در مصاحبه ای با Adformatie گفته که محصولات و سرویس های خلاقانه این شرکت سال ها بدون حاشیه، موجب سادگی و جذابیت زندگی روزمره شده است. گوشی گلکسی Z Fold 2 قطعا جذاب است، اما زندگی را ساده تر نمی کند. قیمت بالای این محصول باعث می شود تا بسیاری از خریداران بالقوه آیفون به طور روزمره حتی از خانه هم خارج نشوند!

چرا شرکت سامسونگ فکر می کند که استفاده از واژه بزرگ تر (Bigger) به جای مثلا هوشمندتر یا زیباتر، بهترین راه برای ترغیب خریدار است؟ چرا برای فروش محصولات ابتکاری و خلاقانه خود، اپل را به باد استهزا می گیرد؟ به نظر شما تبلیغ بعدی این کمپانی کره ای چگونه است؟ مثلا طی یک مصاحبه انحصاری از عالم دیگر، استیو جابز اعتراف کند که گوشی های سامسونگ بهتر هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *