سرعت اینترنت ایران در رده بندی جهانی چه رتبه‌ای دارد؟

پاورتل/ رتبه یک تا سه سرعت اینترنت موبایل در جهان تا ماه جولای ۲۰۲۰، به ترتیب به امارات متحده عربی، کره جنوبی و چین تعلق دارد؛ متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا ماه جولای سال جاری میلادی، ۳۴.۵۱ مگابیت‌بر ثانیه است که رتبه ایران را در مقایسه با ماه ژوئن، به ۷۴ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

طبق اطلاعات وب‌سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان، ۳۱.۹۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۱۱.۳۲ مگابیت‌برثانیه بود. متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند ثابت نیز در تمامی کشورها، ۷۴.۲۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۴۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه اعلام شد.

طبق آخرین آمار منتشرشده تا ماه جولای ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۴.۵۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۰.۹۳ مگابیت‌برثانیه است. همچنین در حوزه اینترنت ثابت، متوسط جهانی سرعت دانلود، ۸۱.۴۶ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۴۲.۶۳ مگابیت‌برثانیه است.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه جولای ۲۰۲۰، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۱۰.۹۰ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۰۹.۰۴ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۰۵.۱۱ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۸۸.۷۸ مگابیت‌برثانیه) و عربستان (۷۱.۷۳ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۱۳.۱۸ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۰۲.۶۰ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۷۱.۴۵ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۶۹.۷۴ مگابیت‌برثانیه) و رومانی (۱۶۳.۵۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

اینترنت موبایل ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابیت‌برثانیه در رتبه ۷۰ قرار داشت، در بخش اینترنت پهن‌باند ثابت نیز ایران با متوسط سرعت دانلود ۱۸.۴۱ مگابیت‌برثانیه، جایگاه ۱۲۲ جهانی را کسب کرده بود. این در حالی است که تا ماه جولای سال جاری، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۹.۸۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۸۵ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۴ از میان ۱۳۸ کشور رسانده و در مقایسه با رتبه ۷۰ در ژانویه سال جاری میلادی، حاکی از  آن است که چهار رتبه‌ و نسبت به ماه ژوئن که ایران در رتبه ۶۶ قرار داشت، هشت رتبه‌ای پایین تر آمده است.

در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۵.۶۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۸.۷۶ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۲۵ از میان ۱۷۴ کشور رسانده و در مقایسه با ژانویه سال جاری میلادی که اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۲۲ قرار داشت،  سه پله‌ای کمتر شده است. این در حالی است که در ماه ژوئن، اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۳۳ قرار داشت و اکنون در مقایسه با ماه گذشته، صعودی هشت رتبه‌ای را تجربه کرده است.

طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از باهاماس، جمهوری دومینیک و آرژانتین کندتر و از کاستاریکا، سورینام و لائوس سریع‌تر است.

همچنین اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از آنتیگوا و باربوردا کندتر و مالی کندتر و از مالدیو و بولیوی سریع‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *