عملکرد فراتر از انتظار بازی Ghost Of Tsushima

پاورتل/ بدون شک می‌توان سال ۲۰۲۰ میلادی را یکی از درخشان‌ترین سال‌ها برای شرکت سونی به شمار آورد. علاوه بر این که دیگر زمانی تا عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ باقی نمانده است، بازی‌‌های انحصاری زیادی قرار است برای کاربران این کنسول در سال جاری منتشر گردد. حال اگر نگاهی به قبل بیندازیم، در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه شدن عناوین انحصاری قدرتمند و با کیفیتی همچون The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima بودیم که توانستند به عنوان دو بازی درخشان در کارنامه‌ی نسل هشتم شرکت سونی ثبت شوند. حال به نظر می‌رسد که این شرکت کاملا از عملکرد استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) در توسعه‌ی بازی Ghost of Tsushima رضایت دارد و این اثر در بخش فروش و بازخورد‌های خود فراتر از انتظار ظاهر شده است.

به تازگی آقای جیم ریان (Jim Ryan) مدیر عامل بخش پلی‌استیشن شرکت سونی در یک مصاحبه در مورد برخی از بازی‌های انحصاری و عملکرد استودیوهای سازنده‌ی آن‌ها به بیان مطالبی پرداخت. وی در مورد بازی Ghost Of Tsushima اظهار داشت که این اثر عملکرد بسیار خوبی داشته و فراتر از انتظارات تجاری و دریافت بازخوردهای مختلف عمل کرده است. همچنین آقای جیم ریان این بازی را نسبت به عناوین قبلی استودیوی ساکر پانچ برتر دانست و به تمجید از آن پرداخت:

توسعه‌ی بازی Ghost Of Tsushima ثمره‌ی ولخرجی‌های زیاد و بی‌هدف نبوده است و ساخت این اثر نشان از یک رشد و پیشرفت بسیار عالی و برنامه‌ریزی شده برای استودیوی ساکر پانچ دارد. احتمالا بهترین مثالی که می‌شود در مورد ریسک‌پذیری به همراه برنامه‌ی دقیق داشت همین عنوان Ghost Of Tsushima باشد. بدیهی است که اگر در مورد استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) حرف بزنم چنین موضوعی صادق نیست؛ چرا که این استودیو همیشه بازی‌های عالی ساخته است. اما اگر در مورد بازی Ghost Of Tsushima صحبت کنیم، موضوعی خوشحال‌کننده و مطمئنا یک موفقیت بزرگ تجاری به شمار می‌آید که ما هرگز چنین تصوری برای آن نداشتیم. این موفقیت گویای تلاش و پیشرفت استودیوی ساکر پانچ خواهد بود که نسبت به عناوین قبلی خود تلاش بیشتری داشته‌اند و نتیجه‌ی آن نیز درخشان‌تر بوده است.
با این حال آقای جیم ریان آمار دقیق از فروش بازی Ghost Of Tsushima ارائه نکرد اما با توجه به آمار ۲٫۴ میلیون نسخه فروش در سه روز اول عرضه‌ی این بازی، می‌توان دریافت که موفقیت تجاری کاملی را کسب کرده است. همچنین گزارش‌های اخیر اشاره دارند که به تازگی استودیوی ساکر پانچ یک نویسنده‌ی بخش داستانی جدید استخدام کرده و برروی پروژه‌ی بعدی خود که احتمالا دنباله‌ی بازی Ghost Of Tsushima خواهد بود، تمرکز دارد.

بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. اخیرا استودیوی ساکر پانچ تایید کرد که این بازی با استفاده از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *