قابلیت سنجش ضربان قلب و تنفس برای برخی از دارندگان پیکسل ۶‌ فعال می‌شود

گوگل آپدیت جدیدی را برای تعداد محدودی از گوشی‌های سری پیکسل ۶ عرضه کرده است که امکان سنجش ضربان قلب و ردیابی تنفس را در برنامه گوگل فیت فعال می‌کند.
   
به‌گزارش گیزموچاینا، این ویژگی که از ماه مارس در گوشی‌های پیکسل ۵ و پیکسل ۴ ای  به صورت آزمایشی در اختیار صاحبان آن‌ها قرار گرفته بود اکنون در پیکسل ۶ مورد آزمایش قرار می‌گیرد. ازآنجایی که گوشی‌های سری پیکسل ۶ فاقد حسگر اختصاصی برای سنجش ضربان قلب و تنفس هستند، این ویژگی با استفاده از دوربین گوشی عمل خواهد کرد.

طریقه‌ی استفاده از آن نیز پیچیده نیست؛ کافی است کاربر انگشت خود را روی سطح لنز دوربین پشتی قرار داده و چند ثانیه صبر کند تا اپلیکیشن تغییرات رنگ سطح انگشتان را بررسی کند و نتایج حاصل را در حساب گوگل فیت ذخیره کند. این فرایند بسیار ساده است؛ همچنین کاربر درصورت قراردادن انگشت خود در محل نامناسب یا قرارگیری در محیط‌های کم‌نور، با استفاده از راهنماهایی که به صورت پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود آگاه خواهد شد.

علت اصلی ورود دیرهنگام این ویژگی به گوشی‌های پیکسل ۶ را می‌توان به چینش جدید ماژول دوربین و وجود فاصله‌ی نسبتا زیاد بین لنز دوربین و فلاش نسبت داد. چنین چینشی کار را دشوار می‌کند چراکه در پیکسل‌های قدیمی‌تر به سبب فاصله‌ی نزدیک فلاش و دوربین، امکان سنجش دقیق ضربان قلب در محیط‌های کم‌نور با استفاده از روشن‌شدن فلاش میسر می‌شد به همین دلیل ویژگی مذکور باید مدت بیشتری تحت آزمایش مهندسان گوگل قرار می‌گرفت.

قابلیت بعدی، امکان ردیابی و پایش تنفس است و به این‌صورت عمل می‌کند که کاربر دوربین سلفی گوشی را مقابل بالاتنه گرفته و حرکات قفسه سینه، هنگام تنفس توسط دوربین ردیابی و ثبت می‌شود. براساس اعلام وب‌سایت ۹to5Google، این قابلیت هنوز با پیکسل ۶ به درستی هماهنگ و بهینه‌سازی نشده است، چراکه هنوز المان‌های گرافیکی پیکسل ۵ در آن دیده می‌شوند و هشداری مبنی بر روشن کردن فلاش به کاربر داده می‌شود.

هنوز زود است بگوییم که این قابلیت در پیکسل ۶ به بقای خود ادامه خواهد داد یا خیر. با این وجود گوگل به کاربران هشدار می‌دهد که نتایج عملکرد این قابلیت‌ها به‌طور صددرصدی قابل استناد نیستند چراکه به دقت اندازه‌گیری لازم دست نیافته و ممکن است حذف شوند. کاربران با بررسی برگه Home یا مراجعه به قسمت Vitals در اپلیکیشن گوگل فیت می‌توانند درصورت مشاهده کارت‌های این قابلیت‌ها، آن‌‌ها را آزمایش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *