قابلیت ECG برای ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 فعال شد

پاورتل/ پس از انتظار طولانی و انتشار شایعه‌های مختلف، سامسونگ به طور رسمی در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۰ اعلام کرد که قابلیت ECG برای ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 3 و Galaxy Watch Active 2 فعال خواهد شد. حال پس از چند روز، این قابلیت برای ساعت هوشمند Watch Active 2 در کره جنوبی فعال شده و موفق به دریافت تاییدیه از FDA آمریکا شده است.

سامسونگ در ابتدای سال ۲۰۲۰ با وعده فعال‌سازی قابلیت ECG موفق به فروش هزاران دستگاه از ساعت هوشمند  Watch Active 2 شد، قابلیتی که کاربران سامسونگ تا به امروز منتظر آن بودند. این قابلیت در دو نسل اخیر ساعت‌های هوشمند شرکت اپل مورد استفاده قرار گرفته است و تا به امروز جان کاربران بسیاری را نجات داده است، به همین دلیل قابلیت ECG یک پاورتله کلیدی برای فروش ساعت‌های هوشمند جدید به شمار می‌رود.

یکی از دلایل تاخیر سامسونگ در عرضه قابلیت ECG بهبود عملکرد و بهینه‌سازی آن برای ساعت‌های هوشمند جدید خود با سیستم عامل Tizen بود. به گفته سخنگو سامسونگ، وزارت غذا و دارو کره جنوبی قابلیت ECG سامسونگ را تایید کرده و این قابلیت برای کاربران ساعت هوشمند Watch Active 2 در کره جنوبی فعال شده است.

سامسونگ برای فعال سازی این قابلیت در سایر نقاط جهان از جمله آمریکا به تایید FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) نیاز دارد. حال بر اساس اطلاعات منتشر شده، بالاخره سامسونگ موفق شده تا تاییدیه سخت‌گیرانه FDA را برای قابلیت ECG دریافت کند.

سامسونگ با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که ما موفق به دریافت مجوز FDA برای استفاده از قابلیت ECG شده‌ایم، اما برای عرضه این قابلیت بر روی ساعت‌های هوشمند همچنان به مجوز آژانس‌های نظارتی در کشورهای مختلف داریم، همین دلیل عرضه این قابلیت در سراسر دنیا کمی زمان می‌برد. در این بین سامسونگ اعلام کرده است که ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 با انتشار اولین بروزرسانی به قابلیت سنجش میزان اکسیژن خون مجهز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *