لرزشگیر تصویر سنسور شیفت به تمامی مدل های آیفون 13 راه پیدا می کند

پاورتل/ با نزدیک شدن به زمان معرفی سری آیفون ۱۳، جزئیات بیشتری در مورد پرچمداران آینده اپل ظاهر می شوند. طبق یک گزارش تازه از پرتال خبری DigiTimes متمرکز بر زنجیره تأمین، کل خانواده آیفون ۱۳ مجهز به فناوری لرزشگیر تصویر سنسور شیفت خواهند بود که تاکنون تنها در انحصار آیفون ۱۲ پرو مکس باقی مانده است.

بهره گیری تمامی اعضای سری آیفون ۱۳ از لرزشگیر تصویر سنسور شیفت
این اولین بار نیست که شایعه استفاده از لرزشگیر تصویر سنسور شیفت برای کل خانواده آیفون ۱۳ را می شنویم. پیش از این نیز، DigiTimes و ETNews در ماه ژانویه و به طور جداگانه در مورد تمامی آیفون های سری ۱۳ گزارش داده بودند که از لرزشگیر اپتیکال تصویر(OIS) به همراه فناوری سنسور شیفت بهره می برند. نیازی به گفتن نیست که این یک پیشرفت بزرگ در زمینه تصویربرداری در سری بعدی گوشی های هوشمند اپل می باشد.

DigiTimes در ادامه توضیحات خود اضافه می کند:

“سازندگان VCM عمدتا محموله هایی را برای گوشی های اندرویدی در نیمه اول سال تحویل می دهند، اما با توجه به اینکه در همه آیفون های جدید از لرزشگیر تصویر سنسور شیفت استفاده می شود، انتظار می رود که این محموله ها در نیمه دوم سال بیشتر به اپل اختصاص یابد ضمن اینکه به سازندگان گفته شده است که ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ درصدی خود را برای پاسخگویی به تقاضای بالای آیفون افزایش دهند.”
 لرزشگیر تصویر سنسور شیفت در سری آیفون ۱۳
تفاوت اصلی بین OIS با و بدون سنسور شیفت این است که دومی شامل جابجایی کل حسگر تصویر در داخل دوربین با استفاده از محرک های الکتریکی برای جبران حرکات دست است. درصورتیکه در لرزشگیر نوری عادی، فقط عنصر لنز و نه کل حسگر درون ماژول دوربین برای نفی حرکات دست به حرکت در می آید. در حقیقت، آیفون ۱۲ پرو مکس اولین شروع کننده این فناوری در گوشی های هوشمند است.

مشخصات احتمالی سری آیفون ۱۳
بسیاری دیگر از ویژگی های دوربین آیفون های بعدی نیز، ارتقا می یابند. طبق گفته Ming-Chi Kuo، آیفون ۱۳ پرو مکس مجهز به یک دوربین اصلی با دریچه دیافراگم F/1.5 خواهد بود که نسبت به آنچه در نسل قبلی شاهد آن بودیم، به کاربران امکان ثبت عکس های دقیق تر در شرایط نوری ضعیف را می دهد. علاوه بر این، گزارش شده است که کل سری آیفون ۱۳ مجهز به لنز ۷P برای دوربین اولترا واید خواهند بود.

از همه مهمتر، نسخه های پرو آیفون ۱۳ از یک صفحه نمایش ۱۲۰Hz LTPO OLED بهره می برند، در حالی که پس از تجدیدنظر تازه در سخت افزار FaceID و تغییر مکان چند سنسور، سایز ناچ نیز کاهش می یابد. رندرهای فاش شده نشان می دهد که این طرح کم و بیش ثابت خواهد ماند، صرف نظر از افزایش اندک ضخامت، ترکیب دوربین دوگانه در آیفون ۱۳ عادی و نوع مینی آن، اکنون از لنزهای دوربین به صورت مورب برخوردار است.

نظر شما راجع به بهره گیری تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۳ اپل از فناوری لرزشگیر تصویر سنسور شیفت برای لنز اصلی دوربین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *