مایکروسافت آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را بی‌سروصدا منتشر کرد

مایکروسافت به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ را نیز به‌همراه ویندوز ۱۱ منتشر کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی تغییر خاصی به‌همراه نمی‌آورد.
   
مایکروسافت یک سال پیش تمرکزش را معطوف ویندوز ۱۱ کرد. این شرکت شب گذشته جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عاملش موسوم به «به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱» یا نسخه‌ی ۲۲H2 را دردسترس قرار داد. این به‌روزرسانی تغییراتی نظیر اضافه‌کردن تب به فایل اکسپلورر به‌همراه می‌آورد.

به‌گزارش خبرگزاری ویندوز سنترال، مایکروسافت به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰ (نسخه‌ی ۲۲H2) را نیز منتشر کرده است. ظاهراً این به‌روزرسانی تغییر خاصی در سیستم‌عامل اعمال نمی‌کند. مایکروسافت در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش اشار‌ه‌ی دقیقی به تغییرات این به‌روزرسانی نکرده است.

ویندوز ۱۱ جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت است؛ اما تعداد زیادی از کاربران همچنان در حال استفاده از ویندوز ۱۰ هستند؛ چون سیستم آن‌ها پیش‌نیازهای لازم برای نصب ویندوز جدید را ندارد. همچنین، سازمان‌های زیادی تصمیم گرفته‌اند فعلاً به ویندوز ۱۱ مهاجرت نکنن؛ زیرا از نگاه آن‌ها سیستم‌عامل جدید مایکروسافت هنوز به ثبات کافی نرسیده است.

مایکروسافت گفته است در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۲ آذر ۱۴۰۱) به پشتیبانی از نسخه‌ی ۲۲H1 ویندوز ۱۰ پایان می‌دهد؛ بنابراین، اگر مشغول استفاده از این سیستم‌عامل هستید، توصیه می‌کنیم نسخه‌ی ۲۲H2 را سریع‌تر دریافت کنید.

پشتیبانی از نسخه‌ی Enterprise و Education سیستم‌عامل Windows 10 20H2 تا ۹ می ۲۰۲۳ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) به‌پایان نخواهد رسید. اتمام پشتیبانی بدین‌معنی است سیستم‌های مجهز به این نسخه‌ از ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را دریافت نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *