مایکروسافت هنوز آماده‌ اعلام قیمت اکس‌باکس سری‌اکس نیست

پاورتل/ مایکروسافت طی پیامی اعلام کرد که قیمت کنسول اکس‌باکس سری‌اکس را زمانی اعلام خواهد کرد که آماده‌ی آن باشد. اما منظور از آمادگی برای اعلام قیمت چه مفهومی دارد، موضوعی مبهم بوده که خود باعث گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف شده است.

با این‌که تنها کمتر از سه ماه به تاریخ انتشار کنسول‌های نسل نهمی باقی مانده است، اما شرکت‌های سونی و مایکروسافت که به زعم بسیاری از کارشناسان و بازی‌بازان همچنان منتظر یک‌دیگر هستند تا قیمت نهایی خود را با توجه به قیمت کنسول شرکت رقیب و شرایط اقتصادی حاکم بر جهان منطبق کنند. از  طرفی دیگر، به‌نظر می‌رسد که این موضوع در حال تبدیل شدن به یک بازی مضحک و مسخره است، چرا که این دو شرکت کماکان قصد ندارند تا قیمت کنسول‌های آینده‌ی خود را اعلام کنند و در این بین و طی آخرین پیام مایکروسافت در مورد اکس‌باکس سری‌اکس، این شرکت آماده‌بودن خود را برای اعلام رسمی قیمت این کنسول ملزم دانسته که فعلاً این آمادگی نیز حاصل نشده است.

علاوه براین، اگر بخواهیم اوضاع فعلی این دو شرکت را با نسل‌های پیشین مقایسه کنیم، تاکنون باید بیش از چند ماه از اعلام رسمی قیمت کنسول‌ها می‌گذشت و همین موضوع باعث شده است تا بازی‌بازان طی ماه‌های گذشته هر لحظه منتظر اعلام قیمت باشند که این موضوع هم‌اکنون به شدت توسط آن‌ها مورد شکایت واقع شده است. همانطور که اشاره شد، اخیراً آقای سامیول بِیتمن (Samual Bateman)، مدیر بازاریابی اکس‌باکس در انگلستان در جواب توییتی که از سوی یکی از کاربران توییتر منتشر شده بود و وی در آن توییت، زمان اعلام قیمت کنسول نسل بعدی مایکروسافت را پرسیده بود، این‌گونه پاسخ داد که:

من می‌فهمم که مردم به‌دلیل برنامه‌ریزی‌های مالی خود برای آینده می‌خواهند تا قیمت این کنسول را بدانند، اما در مورد جزییات این‌چنینی تصمیمات نهایی گرفته نشده است و ما هرزمان که آماده بودیم آن را به اطلاع شما خواهیم رساند
البته که جوامع مختلف و به‌خصوص کاربران بریتانیایی به‌شدت این پاسخ را مورد بازخوردهای منفی قرار دادند و آن‌را مبهم و غیر متعهدانه خواندند، اما به‌نظر می‌رسد که دلایلی محکم برای عدم اعلام قیمت‌ها وجود دارد. اما به هرحال و با توجه به نزدیک بودن به زمان عرضه‌ی این کنسول‌ها، حداقل می‌توانیم امیدوار باشیم که تا یک ماه آتی احتمال اعلام این قیمت بسیار بالاتر از گذشته خواهد بود.

از طرفی دیگر و با تایید مایکروسافت در مورد حضور در رویداد دیجیتالی TGS 2020 و با آگاهی از این موضوع که این رویداد به نمایش بازی‌های مختلف اختصاص نخواهد داشت، می‌توانیم حدس بزنیم که در کنار انتشار جزییات جدیدی از کنسول اکس‌باکس سری‌اکس و رونمایی از کنسول اکس‌باکس سری‌اس، اطلاعاتی در مورد قیمت این کنسول‌ها نیز منتشر شود.

کنسول اکس‌باکس سری‌اکس، در تعطیلات پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *