نسل جدیدی از پردازنده‌های Arm در راهند

سخت افزار/ کمپانی بزرگ Arm اعلام کرده که در حال کار بر روی نسل جدیدی از پردازنده های ۶۴ بیتی است که از نظر امنیت و عملکرد نسل فعلی را بازسازی خواهد کرد و در مقایسه با تراشه‌های فعلی ۳۰ درصد عملکرد بهتری خواهند داشت.

طبق گفته کمپانی، پردازنده‌های جدید به منظور افزایش قدرت محاسبه و عملکرد کلی از طریق تغییرات صورت گرفته بر روی طراحی SoC توسعه یافته‌اند. پائول ویلیامسون، معاون و رئیس بخش Client Line در کمپانی Arm اعلام کرد اسم رمز پردازنده‌های جدید این شرکت Makalu و Matterhorn هستند که در مقایسه با سیستم‎های Cortex-A78 تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری را در شرایط واقعی ارائه می‌دهند.

Cortex-A78 به منظور انجام پردازش‌های سنگین در گوشی‌های هوشمند و پلتفرم های دیگر طراحی شده بود و هسته پردازشی قدرتمند و رده بالایی محسوب می‌شود. Arm خاطر نشان کرده است که نسل فعلی تراشه‌های موبایل به دلیل استفاده از قدرت پردازشی موضعی دارای موانعی هستند. این مانع باعث می‌شود که نیاز به افزایش قدرت در پلتفرم های تراشه‌های ۶۴ بیتی احساس شود. این موضوع باعث اعمال تاثیر منفی چشمگیری بر روی این تراشه‌ها می‌شود. سیستم های ۶۴ بیتی در مقایسه با معماری‎های ۳۲ بیتی به طور کلی عملکرد بسیار بهتری دارند و برای پردازش های مبتنی CPU مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و کاربری گیمینگ ضروری هستند.

معماری ۶۴ بیتی Arm برای دستگاه‌های قابل حمل انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ عرضه شود و با ورودشان تغییراتی را ایجاد کنند. از آگوست سال گذشته، گوگل سازگاری اپلیکیشن‌ها با معماری ۶۴ بیتی را برای قرارگیری در گوگل پلی اجباری کرده است. همچنین Arm اعلام کرد که نسل جدید پردازنده‎های این کمپانی دارای قابلیت جدیدی برای جلوگیری از بهره برداری غیر قانونی از این پردازنده ها به نام Memory Tagging Extension است و گفته می‌شود این ویژگی از طریق شناسایی سریع‌تر و بهبود پروتکل‌های امنیتی، از بروز شکاف‌های امنیتی جلوگیری می‌کند.

همچنین Arm همکاری خود با مایکروسافت را نیز به منظور انجام روان‌تر پردازشات مربوط به انتقال دیتا از سنسورهای تراشه دستگاه به فضای ابری ردموندی‌ها ارتقا داده است. پردازشاتی که برای تحلیل و نگهداری دیتا صورت میگرفته دارای مشکلاتی در بخش نگهداری سیگنال بوده که Arm اعلام کرده در حال رفع این مشکل است. همچنین Arm روز سه شنبه در گفت و گویی با توییتر اعلام کرد این کمپانی بر روی حل مشکلات فناوری هوش مصنوعی تمرکز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *