گوگل ارتباطش را با هنگ کنگ قطع کرد

پاورتل/ شرکت گوگل به دنبال اعمال قوانین جدید در هنگ کنگ، ارتباط کاری خود با این منطقه را قطع کرد.
 
شرکت گوگل به تازگی اعلام کرد که دیگر هیچ گونه تبادل اطلاعات مستقیمی را با هنگ کنگ نخواهد داشت و درخواست دسترسی به داده کاربران از سوی مقامات این منطقه را نادیده خواهد گرفت. علت این عمل آن است که مقامات پکن قوانین جدیدی را به این منطقه اعمال کرده‌اند که گوگل از آن‌ها پیروی نمی‌کند.

این قوانین که اوایل ماه جولای بر منطقه خود مختار هنگ کنگ اعمال شد باعث شده تا شرکت‌هایی مانند توئیتر و فیسبوک نیز همکاری خود را با محل مذکور قطع کنند و دیگر به درخواست بررسی داده کاربران توسط مقامات هنگ کنگ توجه‌ای نشان ندهند. در حال حاضر نیز شرکت گوگل تصمیم قطع رابطه نهایی را با مسئولان این منطقه گرفته است و به نظر می‌آید با گذر زمان شرکت‌های بیشتری رفتاری مشابه را تکرار کنند.

در شرایط فعلی، مسئولان و شرکت‌های هنگ کنگی برای دسترسی به داده‌های مورد نظر باید از طریق یک واسطه معتبر درخواست خود را ارسال کنند. این عملیات بسیار سنگین تلقی شده است و می‌تواند بیش از چند هفته و یا چند ماه به طول بیانجامند. گفتنی است؛ تا مدتی قبل هنگ کنگ بر خلاف مابقی مناطق چین از اینترنت آزاد و رایگان برخوردار بود، اما حالا قوانین اعمال شده به مقامات این قدرت را می‌دهد که محتوای ارسال شده از سوی کاربران را کنترل و در صورت لزوم از صفحات مجازی پاک کنند. 

 
کلیه داده‌‌های منتشر شده در هنگ کنگ بررسی خواهند شد
بر اساس اطلاعات منتشر شده، داده‌ها و پست‌هایی که تحت نظارت مقامات چینی قرار می‌گیرند و از صفحات مجازی حذف می‌شوند شامل محتوای دسیسه برای براندازی حکومت چین، همکاری با کشورهای خارجی و محتوای تروریستی می‌شوند. گفتنی است؛ پس از آن که این قانون به هنگ کنگ آمد، شرکت تیک تاک از این منطقه جدا شد تا اتهامات خود را برطرف سازد و داده‌ای را در اختیار مسئولان هنگ کنگ ندهد.

همان‌طور که مطرح شد شرکت‌هایی همچون توئیتر و فیسبوک نیز همکاری خود را با این منطقه قطع کرده‌اند و حالا گوگل نیز در بین این شرکت‌ها قرار دارد. با توجه به سخت‌گیری‌های گوگل طی رفتارهای اخیر خود این امکان وجود دارد که گوگل محدودیت‌های خود را سخت‌تر کند و حتی به وساطت شرکت‌های معتبر نیز راضی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *