آزمایش ویژگی جدید توییتر برای مقابله با اخبار جعلی

توئیتر روز گذشته اعلام کرد آزمایش یک ویژگی را گسترده تر می کند که به کاربران اجازه می دهد محتوای گمراه کننده را در این پلتفرم مشخص کنند.
به گزارش رویترز، ویژگی مذکور به طور آزمایشی در برزیل، اسپانیا و فیلیپین ارائه خواهد شد.

این شبکه اجتماعی آزمایش این قابلیت را در آگوست سال گذشته و به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش اخبار جعلی موجود در پلتفرمش آغاز کرد. طرح آزمایشی نخست در آمریکا، استرالیا و کره جنوبی انجام شد.

توئیتر اعلام کرد از زمان آغاز آزمایش ویژگی مذکور حدود ۳ میلیون گزارش از کاربرانی دریافت کرده که از آن استفاده می کنند. آنها با استفاده از قابلیت مذکور توئیت های ناقض قوانین را برچسب زده اند.

این شبکه اجتماعی سال گذشته برنامه ای دیگر به نام Birdwatch را راه اندازی کرد که به شرکت کنندگان اجازه می داد یادداشت ها و محتواهایی به توئیت های گمراه کننده اضافه کنند. هرچند این یادداشت ها در یک وب سایت جداگانه حفظ می شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *