آپدیت آزمایشی HarmonyOS 2 سال ۲۰۲۱ برای گوشی‌های هواوی عرضه می‌شود

پاورتل/ آپدیت آزمایشی هارمونی او اس ۲ – HarmonyOS 2 سرانجام در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی مهیای حضور در گوشی‌های هوشمند هواوی خواهد شد.

هواوی در کنفرانس توسعه دهندگان خود که چندی پیش برگزار کرد، از هارمونی او اس ۲ رونمایی کرد. این شرکت چینی در حال توسعه‌ی یک سیستم عامل مختص اکوسیستم خود است و بعد از جنگ تجاری با ایالات متحده، می‌خواهد تمام محصولاتش را به آن تجهیز کند. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد آپدیت آزمایشی هارمونی او اس ۲ اوایل دسامبر سال ۲۰۲۰ برای محصولاتی همچون نمایشگرهای هوشمند هواوی عرضه خواهد شد. علاوه بر این، گوشی‌های هواوی نیز از ماه ژانویه/ فوریه سال ۲۰۲۱ می‌توانند نسخه آزمایشی این سیستم عامل را دریافت کنند.

آپدیت آزمایشی هارمونی او اس ۲ برای گوشی‌های هواوی
با این اوصاف، غول گوشی‌ساز چینی تأیید کرده است که گوشی‌های هوشمند این برند در سه ماهه نخست سال آینده میلادی می‌توانند طعم این سیستم عامل را بچشند. گرچه این نسخه آزمایشی خواهد بود و عرضه نهایی به چند ماه بعد از آن موکول می‌شود. ما بر این باوریم که گوشِ‌های پرچمدار سری P هواوی می‌توانند نخستین گوشی‌هایی باشند که این سیستم عامل را دریافت می‌کنند. همچنین یکی دیگر از برنامه‌های این کمپانی، گنجاندن سیستم عامل HarmonyOS در هسته مرکزی محصولات اینترنت اشیاء هوشمند خود شامل تلویزیون‌های هوشمند هواوی است.

تأکید بر نمایشگر هوشمند هواوی
Zhi Hao، مدیر بخش تجارت مصرفی هواوی عنوان کرده است که نمایشگرهای هوشمند هواوی نخستین محصولاتی هستند که HarmonyOS 2.0 را دریافت خواهند کرد. سال گذشته هواوی از نمایشگر هوشمند Huawei Vision به عنوان نخستین تلویزیون مجهز به هارمونی او اس رونمایی کرده بود. اکنون که یک سال از آن زمان گذشته، هواوی تأیید کرده است که سری جدید آن تا پایان سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

جزئیاتی جذاب در مورد هارمونی او اس
هواوی ادعا می‌کند به زودی جزئیات جذابی را در مورد سیستم عامل HarmonyOS ارائه خواهد کرد. پروژه‌ی این سیستم عامل از اوایل سال ۲۰۱۲ آغاز شده و در ماه مه سال ۲۰۱۸ اولین نسخه کرنل آن تأییدیه‌های لازم را کسب کرده است. علیرغم آماده بودن این سیستم عامل برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، عدم وجود اکوسیستم متمرکز و همکاری فعلی با گوگل است. اما مورد دوم دیگر نمی‌تواند دلیلی برای این موضوع باشد؛ زیرا گوگل کمپانی هواوی را از استفاده از خدمات موبایل خود محروم کرده است. سیستم عامل هواوی پیش از تحریم‌های ایالات متحده توسعه یافته بود و پس از اعمال این تحریم‌ها، توسعه آن اکنون سرعت بیشتری به خود گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *