آپدیت One UI 5.1 سامسونگ دشمن باتری است

سرعت بالای سامسونگ در انتشار آپدیت One UI 5.1 تحسین بر انگیز است، با این حال به نظر می‌رسد این آپدیت جدید باعث مشکلاتی برای کاربران شده باشد. گزارش‌هایی از اتمام سریع شارژ باتری با نصب آپدیت One UI 5.1 منتشر شده است.

با وجود اینکه آپدیت‌های جدید همواره برای کاربران وسوسه کننده است، اما وجود مشکلات در آنها باعث می‌شود برخی کاربران در نصب آپدیت‌های جدید عجله نکنند. ظاهراً آپدیت One UI 5.1 سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست و دلایلی برای نصب نکردن آن وجود دارد.

بر اساس گزارش‌ها، کاربران زیادی در فروم پشتیبانی خود سامسونگ و Reddit از افزایش سرعت باتری گوشی خود با نصب آپدیت One UI 5.1 نوشته‌اند. ظاهراً این آپدیت باعث افزایش قابل ملاحظه سرعت اتمام شارژ می‌شود که در خصوص گوشی‌های سری Galaxy S22 و Galaxy S21 گزارش شده است.

افزون بر مصرف سریع‌تر شارژ باتری، به نظر می‌رسد آپدیت One UI 5.1 قدری موجب افزایش دمای گوشی هم می‌شود.

در این مقطع علت تخلیه شارژ باتری پس از نصب آپدیت One UI 5.1 مشخص نیست، با این حال تقریباً تردیدی وجود ندارد که به One UI 5.1 مربوط می‌شود.

برخی کاربران می گویند پس از نصب آپدیت One UI 5.1 مصرف باتری ناشی از اپلیکیشن کیبورد سامسونگ به روش غیر عادی افزایش پیدا می‌کند، بنابراین ممکن است با این اپلیکیشن بی ارتباط نباشد. حتی پشتیبانی سامسونگ توصیه با پاک کردن کش و دیتای اپلیکیشن کیبورد کرده است.

احتمالاً گزینه بهتر برای کاربرانی که پس از نصب آپدیت One UI 5.1 با مشکل اتمام سریع‌تر شارژ باتری مواجه هستند، استفاده از یک کیبورد ثالث به جای کیبورد پیش فرض سامسونگ باشد. لازم به ذکر است تاکنون سامسونگ وجود مشکل یا در دست توسعه بودن وصله رفع اشکال را تأیید نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *