آینده‌ای متفاوت در انتظار موبایل های شما

پاورتل/ وقت چیزهای افسانه ای است! در حالی که دنیای فناوری مشغول اختراع شیشه انعطاف پذیر برای تلفن های تاشو است، محقق Junyong Zhu از آزمایشگاه محصولات جنگل با همکاری همکاران دانشگاه مریلند و دانشگاه کلورادو ماده چوبی شفافی تولید کرده است که می تواند به تلفن های هوشمند راه پیدا کند. بله، شیشه ساخته شده از چوب شاید در آینده روی موبایل های ما قرار بگیرد.

شیشه ساخته شده از چوب
تیم محققان از چوب بالسا به عنوان ماده پایه استفاده کردند که سپس تحت حمام اکسید کننده دمای اتاق قرار گرفت که باعث شفافیت تقریباً آن می شود. سپس چوب ها با یک پلیمر مصنوعی به نام پلی وینیل الکل (PVA) پر می شوند و این باعث می شود شیشه مانند شفاف باشد.

این چوب شفاف دارای خصوصیات بسیار جالبی است. دوام و سبک تر از شیشه معمولی است و صبر کنید، این شیشه خم می شود. به جای خرد شدن، مواد جدید سقوط می کند می تواند در برابر ضربات بسیار قوی تر از شیشه مقاومت کنند. آخرین و نه مهمترین، تولید انبوه آن بسیار ارزان است.

در حال حاضر، محققان اساساً بر کاربردها در ساخت و ساز تمرکز دارند. به دلیل بازده حرارتی بالای این ماده، برای پنجره ها بسیار مناسب است و جایگزین شیشه های معمولی می شود. همچنین ممکن است به طور بالقوه در صنعت خودرو استفاده شود.

با این وجود، داشتن یک نمایشگر چوبی بر روی تلفن هوشمندتان چقدر جالب خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *