از گوشی های سری هواوی میت ۴۰ چه می‌دانیم؟

پاورتل/ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مشخصات گوشی های سری هواوی میت ۴۰ – Huawei Mate 40 بر اساس تصاویر و اطلاعاتی که به بیرون درز کرده‌اند.

تحریم هواوی از سوی ایالات متحده سبب شد برخلاف سال‌های قبل، پرچمداران سری Mate در ماه سپتامبر معرفی نشوند. حالا با کمی تاخیر، این گوشی ها در راه هستند. هر چه به زمان رونمایی نزدیک‌تر می‌شویم، جزئیات بیشتری هم از سری هواوی میت ۴۰ بیرون می‌آید که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گوشی های سری هواوی میت ۴۰
بنابر گزارش‌های موجود؛ مدل‌های استاندارد، Pro و +Pro سه عضو اصلی خانواده هواوی Mate 40 را تشکیل می‌دهند. البته مدل لوکس پورشه دیزاین را هم باید به آن‌ها اضافه کنیم که به طور محدود عرضه خواهد شد.

برخلاف سال گذشته که پنل خمیده فقط در مدل پرو وجود داشت؛ این‌بار همگی از آن برخوردار می‌شوند. البته ظاهرا انحنای نمایشگر آن‌ها یکسان نیست. همچنین دکمه‌های فیزیکی جانبی که در هواوی میت ۳۰ پرو حذف شده بودند؛ امسال بازگشتی دوباره خواهند داشت.

هواوی میت ۴۰ با یک صفحه نمایش خمیده ۶.۶۷ اینچی و نرخ ریفرش ۹۰ هرتز توصیف شده؛ نمایشگر میت ۴۰ پرو اما از نوع آبشاری و خمیده‌تر است. درباره سایز آن اطلاعات چندانی نداریم، ولی باید اندکی از مدل استاندارد بزرگ‌تر باشد؛ مثلا ۶.۸ اینچ. درباره نرخ تازه‌سازی آن هم گزارش‌های متفاوتی از ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز منتشر شده است.

مشخصات دوربین
گفته می‌شود ناچ هم در سری هواوی میت ۴۰ جای خود را به حفره‌ی نمایشگر می‌دهد. البته ظاهرا دوربین سلفی مدل استاندارد، منفرد و دوربین مدل‌های پرو، دوگانه خواهد بود.

آن‌طور که رندرهای لو رفته نشان داده‌اند، حفره‌ی کپسولی شکل این دو گوشی کمی کشیده‌تر از موبایل‌های دیگر است؛ چیزی که در هواوی پی ۴۰ پرو نیز دیده بودیم. این حفره از سنسورهای نور محیطی و مجاورت هم میزبانی خواهد کرد.

پرچمداران هواوی همواره به داشتن دوربین‌های عقب باکیفیت معروف بوده‌اند و از گوشی های این سری نیز همین انتظار می‌رود.

هواوی میت ۴۰ را احتمالا با یک مجموعه دوربین سه‌گانه ملاقات خواهیم کرد؛ متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی. دوربین اصلی باید مثل سری P40 مجهز به سنسور RYYB و ۱/۱.۲۸ اینچی IMX700 با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری باشد.

ظاهرا اجزای ماژول دوربین هواوی میت ۴۰ پرو را سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در همراهی با یک دوربین فوق عریض ۸۰ مگاپیکسلی، یک دوربین پریسکوپی تله‌فوتو و یک سنسور ToF تشکیل خواهند داد. اما مدل پرو پلاس احتمالا یک دوربین بیشتر خواهد داشت که می‌تواند لنز تله‌فوتو برای بزرگ‌نمایی بهتر باشد.

سخت افزار داخلی و سرعت شارژ
می‌توان با اطمینان گفت که گوشی های سری هواوی میت ۴۰ با Kirin 9000 می‌آیند. اطلاعات زیادی از این تراشه مرموز در دست نیست؛ اما می‌دانیم که از فناوری ساخت ۵ نانومتری برخوردار است و مودم داخلی ۵G دارد.

باید انتظار قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، NPU و GPU قوی‌تری را نیز داشته باشیم. همچنین برخی منابع از وجود نسخه ضعیف شده‌ای با نام Kirin 9000E هم سخن می‌گویند.

البته باید یادآور شویم که در اثر محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا، شرکت تراشه‌ساز TSMC با هواوی قطع همکاری کرده است؛ بنابراین شاید تعداد چیپ‌های کایرین ۹۰۰۰ به اندازه کافی نباشد و روی آمار فروش هواوی تاثیر منفی بگذارد.

درباره سرعت شارژ هم اسنادی منتشر شده که به پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۶۶ وات اشاره دارند. اگر این ویژگی در همه مدل‌ها مشترک باشد، خبر خوبی برای طرفداران خواهد بود.

تاریخ عرضه سری هواوی میت ۴۰
انتظار می‌رود مراسم معرفی جهانی این پرچمداران در روز پانزدهم اکتبر (۲۴ پاورتل) و در چین، یک هفته بعد از آن برگزار شود. روند پیش‌فروش هم باید بلافاصله به جریان بیفتد و نخستین مشتریان در اواخر اکتبر، محصول خریداری شده را دریافت کنند.

ناگفته نماند که رونمایی از سری آیفون ۱۲ اپل هم امسال از ماه سپتامبر به اکتبر موکول شده است؛ احتمالا ۲۲ پاورتل!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *