بینگ لباسی نو به تن کرد

پاورتل/ نام و لوگوی موتور جستجوی بینگ تغییر کرد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد موتور جست‌و‌جوی بینگ از این پس مایکروسافت بینگ نامیده می‌شود. ردموندی‌ها همچنین لوگوی مایکروسافت بینگ را به‌روز کرده‌اند.
       
مایکروسافت، شب گذشته اعلام کرد موتور جست‌و‌جوی بینگ را برای سازگاری بیشتر آن با دیگر سرویس‌های خود ری‌برند می‌کند. از این پس موتور جست‌و‌جوی موربحث به‌جای بینگ، با نام کامل مایکروسافت بینگ (Microsoft Bing)‌ شناخته می‌شود. این یعنی عملا شاهد ری‌برند جزئی بینگ هستیم و نام اصلی موتور جست‌و‌جوی موردبحث تغییر پیدا نکرده است. مایکروسافت با تغییر نام بینگ به مایکروسافت بینگ در تلاش است از همان آغاز به کاربر بفهماند که موتور جست‌و‌جوی موردبحث، سازگاری ویژه‌ای با دیگر سرویس‌های مایکروسافت نظیر نوار وظیفه‌ی ویندوز (ویندوز تسکبار) و مایکروسافت ۳۶۵ دارد. با همه‌ی این‌ها قطعا اکثر کاربران همچنان این موتور جست‌و‌جو را بینگ خطاب خواهند کرد. 

مایکروسافت با انتشار پستی جدید در وبلاگ خود جزئیات ماجرا را شرح داد و اعلام کرد کاربران مایکروسافت بینگ به برخی قابلیت‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند. در بیانیه‌ی مطبوعاتی مایکروسافت به‌صورت خلاصه به تغییر نام موتور جست‌و‌جو اشاره می‌شود. درواقع مایکروسافت به‌طور واضح نمی‌گوید که دلیل اصلی برای اضافه کردن نام خودش به‌نام تجاری موتور بینگ چه بوده است.

مایکروسافت سپس به برنامه‌ی ویژه‌ی Give with Bing اشاره می‌کند که به شما امکان می‌دهد ازطریق سرویس Microsoft Rewards به مؤسسه‌های خیریه کمک کنید. مایکروسافت برای کمک به جوامع محروم ازطریق انستیتوی یادگیری عدالت اجتماعی با خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی یعنی جنل مونائه همکاری کرده است. مایکروسافت همچنین از همکاری نزدیک با جمال آدامز، بازیکن فوتبال آمریکایی، در بنیاد Why Not You Foundation خبر می‌دهد. 

مایکروسافت می‌گوید پروژه‌ی Give with Bing امروزه در سراسر دنیا از ۱٫۴ میلیون سازمان پشتیبانی می‌کند. شرکت ردموندی قصد دارد در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) حمایت‌های مالی را به حساب مؤسسه‌های خیریه واریز کند. مایکروسافت می‌گوید تاکنون ازطریق این پروژه بالغ‌بر یک میلیون دلار به مؤسسه‌های خیریه کمک مالی شده است. 

بیانیه‌ی مطبوعاتی مایکروسافت به‌طور دقیق به تغییر لوگوی مایکروسافت بینگ اشاره نمی‌کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که لوگوی این موتور جست‌و‌جو نیز تغییر کرده است. وقتی که تب جدیدی را باز می‌کنید، لوگوی بازطراحی‌شده‌ی بینگ در نوار آدرس به‌نمایش درمی‌آید. همین آیکون در اپلیکیشن مایکروسافت بینگ در گوگل پلی استور و حساب کاربری رسمی مایکروسافت بینگ در توییتر به‌چشم می‌خورد. این لوگوی جدید از ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) تاکنون در حال گذراندن مراحل آزمایشی است. مایکروسافت پیش‌تر سابقه‌ی آزمایش چند لوگوی دیگر را هم دارد. 

این نخستین باری نیست که مایکروسافت نامش را به سرویس‌های خود اضافه می‌کند؛ چند سال پیش فروشگاه آنلاین ویندوز یعنی ویندوز استور به مایکروسافت استور تغییر نام داد. همچنین اواسط فروردین‌ماه امسال بود که مایکروسافت اعلام کرد سرویس بزرگ آفیس ۳۶۵ به مایکروسافت ۳۶۵ تغییر نام می‌دهد. سرویس‌های مایکروسافت اج و مایکروسافت تیمز نیز دارای اسم مایکروسافت هستند. سرفیس و ایکس‌باکس دو برندی هستند که فعلا تا حد زیادی از اضافه‌شدن عبارت مایکروسافت به‌نام‌شان در امان مانده‌اند. 

مایکروسافت درکنار ری‌برند کردن بینگ اعلام کرد که بهبودهایی محسوس در یکی از سرویس‌هایش با نام مایکروسافت سرچ (Microsoft Search) اعمال کرده است. مایکروسافت سرچ همان سرویسی است که نتایج جست‌و‌جو را در ویندوز و آفیس و برخی سرویس‌های دیگر به‌نمایش می‌گذارد. به‌علاوه در نسخه‌ی تجاری مایکروسافت بینگ، از مایکروسافت سرچ استفاده می‌شود. مایکروسافت سرچ در مایکروسافت بینگ به سازمان‌ها برای جست‌و‌جوی اسناد و موارد مشابه کمک می‌کند.

شما کاربران گرامی چه دیدگاهی درباره‌ی ری‌برند موتور جست‌و‌جوی بینگ دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *