ارتقای فناوری GPS موجب افزایش مساحت دانمارک شد

پاورتل/ استفاده محققان دانشگاه کپنهاگ از فناوری جی پی اس با دقت بیشتر، موجب شناسایی یک جزیره جدید در کشور دانمارک و افزایش مساحت این کشور شد.
به گزارش پاورتل، پژوهشگران این کشور با بررسی دقیق‌تر شرایط جغرافیایی این کشور موفق به کشف یک جزیره کوچک در شمالی ترین نقطه دانمارک شدند که تا به حال از چشم آنان پنهان مانده بود.

این جزیره که تنها ۳۰ متر در ۶۰ متر مساحت دارد هنوز نامی ندارد و در فاصله ۷۸۰ متری جزیره اوداق قرار دارد که دورترین جزیره از خاک اصلی دانمارک بوده و در نزدیکی گرینلند واقع است.

محققان قبلاً به علت کوچک بودن ابعاد جزیره مذکور موفق به شناسایی آن نشده و تجهیزات جی پی اس خاک این جزیره را بخشی از جزیره اوداق محسوب کرده بود. اما بررسی‌های دقیق‌تر با تجهیزات پیشرفته‌تر نشان داد که ابزار قدیمی جی پی اس که در ارتفاع بالا برای نقشه برداری و تعیین موقعیت جغرافیایی جزائر دانمارک مورد استفاده قرار گرفته خطا داشته و تکرار بررسی‌ها با هلیکوپتر نشان داد که جزیره جدید در شمال جزیره اوداق واقع است.

این جزیره تنها ۴ متر بالاتر از سطح دریا بوده و بخش عمده آن از لجن و سنگریزه و گل و لای تشکیل شده است. بنابراین وقوع توفان‌های سهمگین دریایی ممکن است باعث زیرآب رفتن موقت این جزیره شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *