اسنپدراگون ٨٨٨ مدل 4G به زودی رونمایی می‌شود

پاورتل/ کوالکام یکی از سردمداران بخش توسعه تراشه‌های گوشی‌های هوشمند است. به همین دلیل، استراتژی‌های این برند از اهمیت زیادی برخوردار است. اخیراً شایعه‌ای مبنی بر رونمایی از اسنپدراگون ٨٨٨ مدل ۴G منتشر شده است. همچنین احتمال استفاده از این تراشه در سری Huawei P50 نیز وجود دارد.

اسنپدراگون ٨٨٨، تراشه‌ای بود که برای اولین بار در یک گوشی از شیائومی استفاده شد. این تراشه، سال گذشته به عنوان پرچمدار کوالکام معرفی شد. هرچند که هنوز جانشینی برای این تراشه در نظر گرفته نشده است. با این حال، گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس، نسخه بهبود یافته این تراشه خواهد بود.

اما گویا نسخه دیگری از اسنپدراگون ٨٨٨ در راه است. به نقل از Mysmartprice، ظاهراً کوالکام در حال برنامه ریزی برای رونمایی از یک چیپست جدید است. این چیپست، نسخه ۴G تراشه Snapdragon 888 است. به همین صورت، شاهد پشتیبانی از اینترنت ۵G در این مدل نخواهیم بود. این موضوع، باعث می‌شود تا مناطقی که هنوز از اینترنت ۵G بهره مند نشده‌اند، بدون نیاز به هزینه اضافی از تراشه Snapdragon 888 بهره ببرند. البته ظاهراً یک دلیل دیگر نیز برای این موضوع وجود دارد.

در گزارش‌های جدید منتشر شده از افشاگر معروف ویبو، کوالکام قصد دارد تا از تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ مدل ۴G برای کمپانی‌هایی که قصد عرضه گوشی‌های رده بالای خود را در کشورهای بدون پشتیبانی از اینترنت ۵G دارند، رونمایی کند. در وهله بعد، این موضوع برای همکاری با هواوی نیز صورت می‌گیرد. مبارزات و مقاومت هواوی، اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. این کمپانی، در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات برای تأمین قطعات مورد نیاز است. حتی گفته می‌شود که سری Mate 50 به همین دلیل، با تأخیر عرضه می‌شود.

حال، هواوی تمرکز خود را بر روی سری P50 گذاشته است. شایان ذکر است که قلب تپنده برخی از اعضای خانواده، همین تراشه Snapdragon 888 LTE خواهد بود. این تراشه، گزینه قابل توجهی در میان رقبا نیست. اما برای هواوی، شاید یک کورسوی امید باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که هواوی همچنان قصد استفاده از تعداد محدودی از تراشه‌های Kirin 9000 را هم در نظر دارد. تحریم‌های وضع شده بر علیه هواوی، سبب سخت‌تر شدن شرایط شده‌اند. به طوری که چینی‌ها نمی‌توانند به مودم‌ها و تراشه‌های ۵G دست بیابند. همکاری کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های هواوی در این بین است.

اما کوالکام قصد دارد تا با رونمایی از نسخه بدون ۵G تراشه پرچمدار خود، با هواوی و در سری P50، همکاری داشته باشد. ظاهراً کوالکام می‌تواند تراشه‌های ۵G خود را بدون مشکل به دست هواوی برساند. البته با توجه به این که ۵G در کشور چین در دسترس است، ممکن است مشکلاتی پیش بیایند. چرا که بسیاری از کاربران چینی به دنبال خرید گوشی‌های ۵G هستند.

در هر صورت، تراشه Snapdragon 888 نیز بسیار قدرتمند است. اما عدم وجود پشتیبانی از فناوری ۵G و سرویس‌های گوگل، چشم انداز فروش بالا در بازارهای جهانی را از هواوی می‌گیرند. وجود این تراشه و استفاده از آن توسط هواوی، هنوز در هاله‌ای از ابهام است. به همین صورت، فعلاً باید منتظر تأیید رسمی شرکت‌ها باشیم.

نظر شما در مورد وجود یک نسخه ۴G از تراشه Snapdragon 888 چیست؟ آیا هواوی بالأخره از تراشه Snapdragon 888 در سری P50 خود استفاده می‌کند؟ تا چه حد منتظر این سری هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *