اسپاتیفای به ویژگی جدیدی مجهز می‌شود

اسپاتیفای نیز مانند اپل قصد دارد سیستم ثبت نظر پنج ستاره‌ای را برای پادکست‌های پلتفرم خود فعال کند تا کاربران بتوانند به پادکست‌ها امتیاز بدهند و پیدا کردن محتوای مناسب برای علاقه‌مندان راحت‌تر شود.

اسپاتیفای در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد که هم اکنون بیش از ۳.۲ میلیون پادکست در این پلتفرم وجود دارد و ارائه سیستم رامتیازدهی و تبه‌بندی توسط کاربران، به گونه‌ای طراحی شده است که این فرصت را به شنوندگان می‌دهد تا از پادکست‌های مورد علاقه خود حمایت کنند و بین آن‌ها و تولید کنندگان محتوا نوعی ارتباط دو طرفه ایجاد شود.

سیستم امتیازدهی پادکست در اسپاتیفای

اگر از اپلیکیشن پادکست اپل استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که شنوندگان می‌توانند با استفاده از سیستم رتبه‌بندی «ستاره‌ای» به برنامه‌های مورد علاقه خود از ۱ تا ۵ نمره بدهند و از آن حمایت یا انتقاد کنند. در اسپاتیفای نیز مانند اپل، رتبه هر پادکست در صفحه اصلی آن نمایش داده خواهد شد تا کاربران راحت‌تر بتوانند گزینه مناسب خود را پاورتل کنند.

اپل در صفحه رتبه بندی و بررسی پادکست‌های خود اشاره می‌کند که «شنوندگان در این روش پادکست‌های جدید را بررسی می‌کنند و از طرفی نمودار باعث ترغیب آن‌ها نمی‌شود، به همین ترتیب می‌تواند برای شنوندگان مفید باشد.»

با این حال یک تفاوت مهم و بزرگ بین سیستم رتبه‌بندی پادکست‌های اپل و اسپاتیفای وجود دارد. کاربران اسپاتیفای نمی‌توانند برای این دسته از محتوا نظرات کتبی ثبت کنند اما در پلتفرم اپل بررسی‌ها به صورت متنی نیز نوشته می‌شوند و کاربران می‌توانند نظر خود را نسبت به یک برنامه بیان کنند.

اسپاتیفای همچنین اعلام کرد که شرکت استرالیایی Whooshkaa را خریداری کرده که به پخش کننده‌های رادیویی کمک می‌کند تا محتوای صوتی خود را به قالب پادکست تبدیل کنند.

به نظر می‌رسد اسپاتیفای در برنامه‌های آینده خود توجه ویژه‌ای روی پادکست‌ها کرده و «دنیل اک» مدیر عامل این شرکت نیز پیشتر گفته بود که اعتقاد دارد این دسته از محتوا در آینده جایگزین فرمت‌های رادیویی سنتی خواهد شد. ویژگی جدید رتبه‌بندی پادکست‌ها در روزهای آینده برای تمام کاربران فعال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *