اوپو به دنبال ساخت گجت‌هایی با سیگنال‌های مختلف شارژ شدن

باتری‌ها بخش مهمی از گجت‌ها محسوب می‌شوند ولی اوپو قصد دارد گجت‌هایی را توسعه دهد که نیازی به باتری نداشته باشند. اوپو با انتشار اسناد جدید اعلام کرده که ساخت گجت‌های کوچک و کم‌مصرف فاقد باتری را در نظر دارد. طبق این اسناد، گجت‌های موردنظر بدون نیاز به باتری و فقط با بهره‌گیری از امواج رادیویی انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

اوپو می‌گوید در آینده‌ی نزدیک ساخت دستگاه‌هایی که می‌توانند انرژی را به طور مستقیم از سیگنال‌های بلوتوث، وای‌فای و شبکه‌های مخابراتی دریافت کنند، امکان‌پذیر می‌شود. این شرکت بر این باور است که چنین مشخصه‌ای منجر به کاهش مصرف باتری و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری گجت‌ها می‌شود و در نهایت تمام این موارد به نفع محیط زیست خواهد بود.

شارژ بی‌سیم از راه دور مفهوم جدیدی محسوب نمی‌شود. به عنوان مثال سامسونگ مدتی قبل از یک ریموت کنترل تلویزیون رونمایی کرد که می‌تواند با استفاده از سیگنال وای‌فای انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. شیائومی و موتورولا هم مدت‌ها قبل مدل اولیه‌ی دستگاه مختص شارژ بی‌سیم از راه دور را معرفی کردند. اگر اوپو بتواند این ایده را عملی کند، از نظر تئوری شاهد عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی فاقد باتری خواهیم بود که چنین کاری بحران عمر باتری این گجت‌ها را به طور کامل برطرف می‌کند.

اوپو در این اسناد خاطرنشان کرده که گجت‌های فاقد باتری، می‌توانند داده‌های مختلفی را در سیگنال‌ها جاسازی کنند و آن را به بیرون انتقال دهند. چنین محصولاتی در صنایع سنگین، حمل و نقل و خانه‌های هوشمند کاربردهای متنوعی خواهند داشت. همچنین این تکنولوژی برای ساخت تگ‌های تشخیص موقعیت مکانی هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد که دیگر نیاز به باتری نخواهند داشت. روی هم رفته کاربردهای بسیار متنوعی را برای این تکنولوژی می‌توانیم مطرح کنیم.

با وجود این تلاش‌ها، حداقل در آینده‌ی نزدیک نباید انتظار حذف باتری از گجت‌های هوشمند را داشته باشیم. با این حال، خوشبختانه شرکت‌های مختلفی موضوع حذف باتری را جدی گرفته‌اند و باید ببینیم طی چند سال آینده چه پیشرفت‌هایی در این زمینه به دست می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *