استخراج بیت کوین در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود؟

به گفته یکی از تنظیم‌کننده‌های ارشد مالی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا باید نوعی از استخراج بیت‌کوین را که انرژی زیادی مصرف می‌کند، ممنوع کند، زیرا اهداف اقلیمی این قاره را تهدید می‌کند.
 
به گزارش نیویورک پست، اریک تدین، نایب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا، گفت که شکل اصلی استخراج بیت کوین به محیط زیست آسیب می‌رساند و تلاش‌ها برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به عقب می‌اندازد.

او به فایننشال تایمز گفت که اتحادیه اروپا باید ممنوعیت استخراج به اصطلاح «اثبات کار» را به نفع «اثبات سهام» با انرژی کارآمدتر ارزیابی کند.

استخراج ارز‌های دیجیتال از جمله بیت کوین دو کارکرد دارد، معرفی سکه‌های دیجیتال جدید در گردش و محافظت از تراکنش‌هایی که اعتبار آن‌ها را تضمین می‌کند.

استخراج کنندگان کریپتو از رایانه‌های پیچیده برای حل مسائل پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند. ماینر‌هایی که اولین کسانی هستند که مشکلات را حل می‌کنند، بلوک بعدی بیت کوین را دریافت می‌کنند.

اما فرآیند استخراج که به عنوان «اثبات کار» شناخته می‌شود که در آن استخراج‌کنندگان برای شکستن کد یک الگوریتم با استفاده از رایانه‌های پرقدرت با یکدیگر رقابت می‌کنند نسبت به جایگزین آن، «اثبات سهام»، انرژی‌برتر است.

استخراج “اثبات سهام” مستلزم آن است که ماینر‌ها متعهد می‌شوند که قبل از اینکه بتوانند تراکنش‌ها را تأیید کنند، یک “سهم” از سکه‌های دیجیتال قرار دهند.

تدین، که ریاست اداره خدمات مالی در زادگاهش سوئد را بر عهده دارد و همچنین رئیس امور مالی پایدار Iosco است، به FT گفت: “راه حل ممنوعیت اثبات کار است. اثبات سهام دارای مشخصات انرژی به طور قابل توجهی پایین‌تر است. ما باید در مورد تغییر صنعت به سمت فناوری کارآمدتر بحث کنیم. “

با توجه به Blockchain.com، میزان انرژی مصرف شده برای استخراج سکه‌های جدید به بالاترین حد خود رسیده است. برخی از دولت‌ها پس از اینکه شبکه‌های انرژی آن‌ها نتوانستند استرس ناشی از این فرآیند را تحمل کنند، استخراج بیت کوین را سرکوب کرده‌اند.

به گزارش بلومبرگ، پس از اینکه دولت استخراج بیت کوین را در پی خاموشی‌ها و افزایش قیمت انرژی ممنوع کرد، استخراج کنندگان بیت کوین در کوزوو مجبور به فروش تجهیزات خود شدند. پس از آنکه این کشور دچار کمبود برق شد، دولت قزاقستان محدودیت‌های سختی را برای استخراج کریپتو وضع کرد.

به گفته یکی از تنظیم‌کننده‌های ارشد مالی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا باید نوعی از استخراج بیت‌کوین را در چندین کشور از جمله چین، قزاقستان و کوزوو، به دلیل فشاری که بر شبکه برق محلی وارد می‌کند، سرکوب کند.
استخراج “اثبات سهام” مستلزم آن است که ماینر‌ها متعهد می‌شوند، قبل از اینکه بتوانند تراکنش‌ها را تأیید کنند، یک “سهم” از سکه‌های بیت کوین با استفاده از چندین کامپیوتر پرقدرت استخراج کنند. ماینر‌ها باید مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند تا بتوانند سکه‌های دیجیتالی تازه ضرب شده را به دست آورند.

ایالات متحده اخیراً از چین به عنوان قطب استخراج ارز دیجیتال در جهان پیشی گرفته است. علیرغم برانگیختن خشم رگولاتورها، استخراج کریپتو یک تجارت پرسود است. برخی از شرکت‌های برتر مانند Hut ۸ و Marathon Digital Holdings دارای ارزش گذاری ۱۰ رقمی هستند.

نیاز‌های انرژی ماینینگ به نقطه اصلی انتقاد برای این ارز دیجیتال تبدیل شده است، به طوری که حتی برخی از بزرگترین حامیان آن مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، تأثیرات زیست محیطی آن را مطرح می‌کنند.

با این حال، طرفداران آن استدلال می‌کنند که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از اشکال جدیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله انرژی گرمایی، استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *